Hjelp til identifisering av snegle

Hei, kan noen hjelpe med identifisering av denne karen her? De på dyrebutikken hadde ingen idè....

Mvh Liv
Synes den ligner på elefantsnegle.
sulawesi?
Vitale mål :-)
Heisann,
"huset" er sånn ca 7 cm langt, og 2 cm på det bredeste...
Dette er ikke en Sulawesi. Det må være en sandsnegle ...får du til å ta et skarpere bilde av selve kroppen.? Det finns mange flotte store sandsnegler å få tak i . Det som er så fint med de er at de ikke formerer seg, så det blir ikke tusenvis av de i karet. Jeg har ca 20 store sandsnegler i min 350 liter og jeg ser de en sjelden gang. Har melanoides sp java og Faunus ater. De rensker og lufter sanden like bra som alle de små. Det kan være en av de amerikanse sandsneglene du har. Når dyrebutikken tok de inn hadde de ikke noe latinsk navn på de heller?
Svar til heidi ingdal
Heidi; nix, butikken hadde overhode ikke peil.... Jeg skal prøve å få tatt noen skarpere bilder, hvis du kikker på FB-albumet mitt kan det hende du ser litt bedre?
Litt flere bilder...
Jeg er helt klart ingen naturfotograf... men håper noen kan si noe vettugt om hva slags kreaturer dette er Jeg er forsåvidt enig i at det ligner på en elefantsnegle?
Disse stemmer ikke med Suller for skallet deres er helt anderledes. Tror heller på en art av store sandsnegler.
afrikanskje sandsnegler er jo svarte, men ligner ikke helt på dem heller..
jeg fant en som ligner i form, men er usikker på om den er ferskvann eller saltvann. fant ikke noe spesiel navn på den annet en mitre snail ? her er en link, den er ikke svart, men har som sakt samme form,
aah se der ja, jeg som ikke googlet nok :P ut å lete igjen, når jeg først skal finne ut noe så kan jeg lete leeenge :P
Tror nok ikke det er den du linker til.
Står ting om Marin=Altså saltvann
*Bocageia monticola* sneglen med dette navnet, tror jeg det sto noe om at lever i vått miljø.. var ikke så lik, var et annet navn jeg tenkte på :P men tror og det er afrikansk sandsnegle
Jeg tror det er en Afrikansk sandsnegle. De er like i kroppen. Det finns sikkert mange arter Afrikanske sandsnegler som det gjør med Sulawesi sneglene. De er ikke like i skallet de forskjellige sortene der heller.
Afrikansk sandsnegle, det ser faktisk slik ut .... Fant et bilde som var "stygglikt"

Spes. bildet midt på siden.
Takk for hjelpen folkens )
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap