- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Krabber, ræker og bladfisk.
Krabber, ræker og bladfisk.
Hei.
Jeg skal kjøpe meg en 100L med krabber men er det noen reker som passer bra sammen med krabber i en 24 graders tank som ikke er vanskelig å få lek på?
Vurderer og bladfisk men går de bra med krabber og reker? Hvis de går med krabber men ikke med reker tar jeg heldst bladfisk. Bladfiskene kommer bare til å ha 50L- 70L å svømme på pågrunnav krabbene må ha plass på land. Har noen noen fine bilder av bladfisk eller ferskvannskrabber så bare sleng ut.
Jeg skal kjøpe meg en 100L med krabber men er det noen reker som passer bra sammen med krabber i en 24 graders tank som ikke er vanskelig å få lek på?
Vurderer og bladfisk men går de bra med krabber og reker? Hvis de går med krabber men ikke med reker tar jeg heldst bladfisk. Bladfiskene kommer bare til å ha 50L- 70L å svømme på pågrunnav krabbene må ha plass på land. Har noen noen fine bilder av bladfisk eller ferskvannskrabber så bare sleng ut.
Postet 23.01.12 kl 19:11
Postet 24.01.12 kl 14:00
Postet 24.01.12 kl 14:09
Du har helt rett, slamkryper skal være i brakkvann men jeg tenker på rød mangrovekrabbe. De kan være i ferskvann, brakkvann og saltvann.
Kommer det til å bli slamkryper suflet eller ikke? Er det noen med bilde av slamkryper eller rød mangrovekrabbe så blir jeg veldig glad om dere legger ut bilder. Jeg elsker å se bilder av skjønnhetene.
Kommer det til å bli slamkryper suflet eller ikke? Er det noen med bilde av slamkryper eller rød mangrovekrabbe så blir jeg veldig glad om dere legger ut bilder. Jeg elsker å se bilder av skjønnhetene.
Postet 24.01.12 kl 15:46
AkvariefanDu har helt rett, slamkryper skal være i brakkvann men jeg tenker på rød mangrovekrabbe. De kan være i ferskvann, brakkvann og saltvann. Kommer det til å bli slamkryper suflet eller ikke? Er det noen med bilde av slamkryper eller rød mangrovekrabbe så blir jeg veldig glad om dere legger ut bilder. Jeg elsker å se bilder av skjønnhetene.
Rød mangrovekrabbe er best å holde i brakkvann, da det ser ut som de lever lengst i det (mine erfaringer) i det.
slamkryper har jeg selv hatt med krabbe, gikk helt fint, ingen av de brydde seg om hverandre.
Mine krabber er omtrent aldri nedi vannet heller, så en god landplass med evt kunstige, eller levende planter passer bra. de ser heller ikke ut til å røre bregner.
når det gjelder reke eller bladfisk, er det ingenting å anbefale blant krabber. bladfisken foretrekker mange planter, helst litt dempet lys, og masse levende for de kan jakte på.
reker som lever i brakkvann, er ikke de rimeligste å velge.
Postet 24.01.12 kl 16:15
Endret: 24.01.12 kl 16:17
Postet 24.01.12 kl 17:04
Postet 25.01.12 kl 16:32
Postet 27.01.12 kl 14:08
Postet 27.01.12 kl 18:12