Eplesnegl

En av mine gule eplesnegl har nå lagt egg. lagt dem rett over vannoverflaten klistret til akvarie vinduet.

Skal jeg la dem være der eller bør jeg legge dem i ett eget kar?

første gang jeg har opplevd egg på disse så jeg er litt spent

Hjelp!!!!!

mvh akvajenten
Gratulerer, er det ikke moro. Bare la den henge der hvis du kan kjenne at den henger godt. Er den løs , så legg den på en isoporbit i karet. Den vil klekkes i løpet av 10 dager - 4 uker. Vanligvis klekkes klaser i løpet av 14 dager. De vil da bli gråere, og se sprø ut i skallet. Ikke vask glasset for mange nyklekte spiser det laget med alger som sitter på glasset. Man kan mate de med oppløselige algetabletter. Ellers klarer de seg selv.
Eplesnegl
Tusentakk for svar.

Ja det er kjempe gøyt.

er det vanlig at alle eggene klekkes og hvor mange er det egnetlig snakk om?
det er en god klase dette
Det trenger ikke være alle eggene i en klase som er befruktet. Det er vanskelig å si antallet men man kan få fra ingen til over 100 stk.
Grattis da,hvordan går det med eggne,jeg vil ha egg jeg også,men har glass over,vet ikke om jeg bør fjerne det. sånn ca 2-3 cm opp til glasset
Larsern
Grattis da,hvordan går det med eggne,jeg vil ha egg jeg også,men har glass over,vet ikke om jeg bør fjerne det. sånn ca 2-3 cm opp til glasset

Tapp ned karet ditt 5-6 cm så vil du få egg du også ....Jeg har nå 3 klaser og en av de klekker snart. jippi...
da blir det ikke mye vann igjen da
Larsern
da blir det ikke mye vann igjen da

Jo da det blir vel vann igjen...prøv med 3 cm så kanskje ho legger de på topplokket.
fjerne glasset mellom toppen da eller,hvordan gikk det med han som startet tråden da,ble det unger
Eplesnegl
Jeg får nok vite hvordan går med eggene når de klekkes om noen uker.

Smøre meg med tolmodighet.

Jeg har dem i ett julwel akvarie der er det en rød strek hvor høyt man bør ha vannet.

fra den streken til lokket er det ca 4-5 cm. Klasen henger fint der..... fuktigheten av dampen gjør dem lett fuktig... vi får se hvordan det går...
Jeg skal sende ett innlegg når jeg får noe

Larsern
fjerne glasset mellom toppen da eller,hvordan gikk det med han som startet tråden da,ble det unger

Hva mener du med fjerne glasset mellom toppen? Har du dekksglass pluss heldekkende topp?
ja har det hehe.sånne akvarier som du har med svart topp
Larsern
ja har det hehe.sånne akvarier som du har med svart topp

Ja da kan du fjerne dekksglasset for det trenger du ikke. Da trenger du ikke å senke vannstanden heller for sneglene legger eggene oppi topplokket. Det første bildet er av en eggklase som er lagt oppi topplokket. Det andre er en klase som har begynt å klekke.
Eplesnegl baby
Det er akkurat 2 uker på dagen at eplesneglene la egg.
Og i dag klekket de. nå er det en god del som har tatt turen rundt i akvariet
ingen har blitt spiset enda.De er såååååå små og runde kult,

Måtte bare dele dette
Akvajenten
Det er akkurat 2 uker på dagen at eplesneglene la egg. Og i dag klekket de. nå er det en god del som har tatt turen rundt i akvariet:) ingen har blitt spiset enda.De er såååååå små og runde:-) kult, Måtte bare dele dette:-)

Ja er det ikke morsomt. Det har klekket 3 klaser til meg nå og det ligger to til som snart begynner å røre på seg. Så de klekker på rekke og rad nå og det er så spennende å se hvilke farger de får.
Å så morro. Jeg vill også ha .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap