Eplesnegle egg?

Hvordan ser eggene til eplesneglen ut?
jeg har noen små slimklumper med svarte prikker i... disse klattene er lagt under akvarie lokket...
Er dette eplesnegle egg? eller er det noe annet? har sikkert 5-6 slike klumper forskjellige plasser under lokket
Eplesnegle egg ser ut som en liten druklase som henger over vannet. De kan variere litt i farge, men er det vanlige gule eple snegler, så er klasene gul orange.
Det er lilla eplesnegler...
Hva kan det være da om det ikke er eplesnegle egg?
kan det være disse sandsneglene?
Hvor store er eggene ? Eplesnegler har som regel egg som er på størrelse med pepperkorn.
Nei så store er di ikke... slimklattene er på str med en drue og inne den er det masse svarte prikker
Om du ser i bildebasen til eplesnegler, så ser du flere bilder på hvordan eggklasene ser ut!
Har du pestsnegler i karet ditt? Kan muligens være egg av disse, selv om jeg trudde de stort sett la egg under vann!
MVH Pål
ligne ikke på di nei...
Har ikke sett noen pestsnegler ihvertfall.. da har di gjemt seg godt..
har malaysiske sandsnegler da... kan det være dem?
Aner ikke om jeg får til å legge inn bilde.. men prøver

http://tinypic.com/r/jv2l9u/5
Vanlige pest snegler legger disse geleklumpene med prikker i, men som det blir nevnt her skjer det under vann. Sandsnegler holder seg for det meste nede i grusen.
Får dere sett bildet i linken jeg la ut da? Kanskje det kan hjelpe?
Dårlig bilde da siden det er tatt med mobilen... men var det beste jeg fikk til
Så forresten nå at det ikke bare var svarte prikker... viser bedre på bilde enn i virkeligheten pga zoomingen :p
Linn katrine

1. Sånn ser de ut når de er lagt.2
2. Her holder den på å klekke.
Ok.. da kan vi utelukke eplesnegle egg... får bare vente å se hva som kommer ut av alle de slimklumpene da :/
Linn katrine
Ok.. da kan vi utelukke eplesnegle egg... får bare vente å se hva som kommer ut av alle de slimklumpene da :/

Er de slimklumpene lagt oppi topplokket over vann?Er det bare lilla Eplesnegler du har av snegler? Har du bilde? Det er jo bare vanlige epler og kjemper som legger egg over vann.
La ut en link ett par innlegg over her... Må nok kopiere linken og lime den inn i søkefeltet.. ikke helt forstått hvordan jeg får lagt inn bilder..hehe
Di ligger over vannet , nesten der hvor lokket starter om du skjønner?
Di sneglene jeg har sett oppi er eplesneglene (lilla) og malaysiske sandsnegler...
Er det noen andre der så må di gjemme seg veldig godt
Linn katrine
La ut en link ett par innlegg over her... Må nok kopiere linken og lime den inn i søkefeltet.. ikke helt forstått hvordan jeg får lagt inn bilder..hehe Di ligger over vannet , nesten der hvor lokket starter om du skjønner? Di sneglene jeg har sett oppi er eplesneglene (lilla) og malaysiske sandsnegler... Er det noen andre der så må di gjemme seg veldig godt

Malaysiske sandsnegler føder levende unger så de er utelukket. Du har ikke fått noen andre kryp i karet som har lagt egg der? Mygglarver ol? Hvis du ser i basen til Sebra eplesneglene, der er det bildet av eggklasene,. Det samme med Marisa eplen, begge har slimklumper med egg inni. Begge disse legger da eggene under vannskorpa. Jeg fikk ikke frem bildet i linken.
Prøv denne linken:

http://tinypic.com/r/jv2l9u/5

Har ikke sett noen andre skapninger.. da må di gjemme seg godt isåfall :p
Men det er vel ikke umulig det..hehe

Og det bilde er tatt ovenifra og ned , så der blitsen treffer er vannet... så ligger helt i vannskorpa... bare klysa er på oppsiden av vannet , ikke under...
Jippi... fikk det til :p
Ok.. det er mange klyser rundt kanten på akvarie lokket , alle er over vann men noen berører vannskorpen mens andre er 3-4 cm over... varierer veldig... har sett nå at jeg har ihvertfall 10 slike klyser fordelt rundt over vannet
Jeg tror det er egg etter damsnegler...
Tilfeldig bekjentskap
© TELEMARK
Reklame for plussmedlemskap