- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kirsebærrekene tar ancistrus yngel
Kirsebærrekene tar ancistrus yngel
Usikker på hvor eg skulle poste denne tråden så det blei her, er det feil plass får mod flytte den
Hver dag har eg sett dø yngel i 250L, som regel har ei reke spist på dei.
Etter farge på yngelen ser den ny død ut.
I dag tok eg ei reke i å snike seg innpå en yngel for så og hoppe på ryggen på den for så og begynne å spise, yngelen klarte og komme seg løs.
Yngelen ser frisk og fin ut.
Er dette normalt at kirsebærreker tar yngel?
Yngelen er ca 1mnd gammel.
Hannen ligger og passer på ett nytt kull.
Hver dag har eg sett dø yngel i 250L, som regel har ei reke spist på dei.
Etter farge på yngelen ser den ny død ut.
I dag tok eg ei reke i å snike seg innpå en yngel for så og hoppe på ryggen på den for så og begynne å spise, yngelen klarte og komme seg løs.
Yngelen ser frisk og fin ut.
Er dette normalt at kirsebærreker tar yngel?
Yngelen er ca 1mnd gammel.
Hannen ligger og passer på ett nytt kull.
Postet 05.03.12 kl 15:12
Inaktiv bruker

Har ikke hørt at de har tatt levende yngel før, men døde fisker spiser de, men det forbauser meg ikke at de tar levende individer også.
kanskje de er sultne? :/
kanskje de er sultne? :/
Postet 05.03.12 kl 15:14
Postet 05.03.12 kl 15:22
Postet 05.03.12 kl 18:59
Lure på hva som kan gjøre dette her om det ikkje er rekene.
såg nett ei til som gjorde det samme.
(Nett som en katt som jakter på ei mus (smyge smyge byks).
I karet er det Kardinal tetra, Ancistrus, reker og sandsnegler.
Har lett litt her og funnet det med malletablettene at kanskje det som gjør at dei stryker med men ingen har oppblåste mager.
Stort sett Agurk det går i her.
såg nett ei til som gjorde det samme.
(Nett som en katt som jakter på ei mus (smyge smyge byks).
I karet er det Kardinal tetra, Ancistrus, reker og sandsnegler.
Har lett litt her og funnet det med malletablettene at kanskje det som gjør at dei stryker med men ingen har oppblåste mager.
Stort sett Agurk det går i her.
Postet 05.03.12 kl 22:18
Endret: 05.03.12 kl 22:19
Postet 05.03.12 kl 22:33
Ingen av artene du holder i karet tar livet av månedsgammel Ancistrusyngel.
Kirsebærreker svinser på og over alt, også Ancistrus, men "dødelige angrep" er langt fra sannheten
Svaret på yngeldøden din er nok enten sykdom, matmangel eller kaldtvannsbytter. Dårlig vannkvalitet hadde drept rekene først, og lite oksygen i vannet hadde drept kuhliiene.
Kirsebærreker svinser på og over alt, også Ancistrus, men "dødelige angrep" er langt fra sannheten
Svaret på yngeldøden din er nok enten sykdom, matmangel eller kaldtvannsbytter. Dårlig vannkvalitet hadde drept rekene først, og lite oksygen i vannet hadde drept kuhliiene.
Postet 06.03.12 kl 03:05
vannbytte blir gjort med mellomlagret vann + aquasafe da eg bor i en gammel bygning.
Tempen i karet synker 1grad etter vannbytte.
Ingen reker er døde. (Røde og fine i fargen)
Khuliiene koser seg.
Phen i karet har vert stabil på 6,2 i lenger tid men har nå komt opp i 7,2-7,5 kan dette ha noe med det å gjøre?
Skal teste vannet igjen når Kjærringa kommer hjem igjen, funker ikkje for meg da eg er fargeblind.
Tempen i karet synker 1grad etter vannbytte.
Ingen reker er døde. (Røde og fine i fargen)
Khuliiene koser seg.
Phen i karet har vert stabil på 6,2 i lenger tid men har nå komt opp i 7,2-7,5 kan dette ha noe med det å gjøre?
Skal teste vannet igjen når Kjærringa kommer hjem igjen, funker ikkje for meg da eg er fargeblind.
Postet 06.03.12 kl 10:11