Snegler som ikke spiser planter

Er det noen akvariesnegler som ikke spiser på plantene?

Takk for svar
Hilsen Kristian
Inaktiv bruker
Jegersnegler?
har sandsnegler, "pestsnegler" og eplesnegler, men ingen spiser planter. de spiser planterester, altså planter som har dødd/visnet osv, men ingen av disse har jeg opplevd spiser av plantene mine ellers.
Jegersneglen (Anentome helena) er carnivore og spiser ikke planter. De andre sneglene, inklusiv eplesnegle, er omnivore og altetende. De spiser planter dersom de ikke får mye grønt i kostholdet ved hjelp av grønnsaker.
gir ikke mine epler noe grønt,mater med agurk,men aldri sett eplene der,og har mine planter enda
Sulawesisnegler, de er de vakreste etter min mening
hva kalles de som ser ut som miner.Kristian.Ø anbefaler deg med og høre med snegle heidi her inne,for hun har masse erfaring med snegler.
Det er antennesnegler De spiser heller ikke planter, men skal være noen resere på alger. Posthornsnegler er også et alternativ, som fåes i mange fine farger. Men som nevnt tidligere, så kan vel flere av sneglene som normalt ikke spiser planter prøve seg på vegetasjonen om de ikke får mat.
Når det først er OT her... Kan du ikke bruke mellomrom etter punktum og komma, og begynne neste setning med stor bokstav, Larsern? Det er så tungvindt å lese

Hva er antennesnegle? Clithon sp.? ehh... jeg er ikke så god på snegler, utenom de helt vanligste ;p
Inaktiv bruker
Ser at jegerne mine er så late, de gidder ikke spise andre snegler, de hiver seg heller på artemia. :P
Janne
Når det først er OT her... Kan du ikke bruke mellomrom etter punktum og komma, og begynne neste setning med stor bokstav, Larsern? Det er så tungvindt å lese ;) Hva er antennesnegle? Clithon sp.? ehh... jeg er ikke så god på snegler, utenom de helt vanligste ;p

Du er ganske god, for det stemmer at det er Clithon sp
Janne
Når det først er OT her... Kan du ikke bruke mellomrom etter punktum og komma, og begynne neste setning med stor bokstav, Larsern? Det er så tungvindt å lese ;) Hva er antennesnegle? Clithon sp.? ehh... jeg er ikke så god på snegler, utenom de helt vanligste ;p

Ja skal skjerpe meg
Janne

De er flotte, de finns i mange forskjellige mønster og noen er ensfarget. De er verdens beste på alger. Det samme er tigersnegler og sebrasnegler. Det er de som legger bittesmå hvite egg over alt. Hadde eggene klekt så hadde de blitt kalt for pest snegler. Så det er bra disse ikke formerer seg i ferskvann. De må ha brakkvann for å klekke.
Kristian.Ø

Vanlige eplesnegler spiser ikke planter, det gjør heller ikke antennesngler, tigersnegler, sebra snegler, hårsnegler, sandsnegler, posthornsnegler, brotia pagodula, pianosnegle, blånese, sulawesisnegler kan spise hornblad, og kappe tynne stengler nede ved rota hvis de ikke får nok mat. Sebra epler og Marisa epler er det delte meninger om de spiser planter eller ikke. Hos meg gjør de ikke det og jeg har store sverdplanter og hornblad osv og de får stå ifred. De legger eggene på disse plantene og da er det dumt å spise de opp. Men noen har opplevd at de spiser planter. Disse må mates som alle andre snegler. Alger holder ikke i det lange løp og finns det ikke mat igjen, så spiser man planter.
Kjempe epler derimot spiser alt, og da mener jeg alt, av planter også kunstige. Jeg hadde en 280 liter til kjempe eplene mine med kunstige planter oppi og når de var tomme for grøntfor så gikk de løs på de kunstige plantene. De rufset de opp i kantene...de spiste det ikke for jeg fant masse bitte bitte små plastbiter på bunnen av karet så tror ikke de syns de var så gode.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap