Noen spm om rekehold..

Hei dere Har hatt dvergreker før, og tenker å skaffe dem igjen. Spm: hvor mange dvergreker er greit i et ca 55 liters akvarie, hvor det kun bor snegler.. Spm: hvor kviler dvergrekene? -altså har jeg en 200 liter hvor det kun bor øreåler.. de eter stort sett fra bunnsjiktet, og jakter stort sett om natten.. Kviler dvergrekene i "faresonen" -på bunnen? Spm: har en 180 liter med Pangio-åler, og skal ha mange moskito rasbora, kan dvergreker bo her? -inntil Mackrostomaene flytter inn Takker hvis dere vil dele klokskapen Marianne..
I et 55 liter kar kan det godt 50-100 reker bo sammen fint, og ikkje bli fort skitten av all dritt og forurensning. Hvis det blir mer så blir det trangt med plass ,og bli fort fullt og formeringen stopper opp.

Rekene går på bunnen og sover hvor det er trygt tror eg. Øreålene tror eg jakter på reker om kvelden. De spiser de som ikkje klarer å gjemme seg eller komme opp i høyden blant røtter og mose etc. Eller jakter på små rekeunger.

Best å ha eget rekekar hvis du skal ha reker og se de formere.

Det er nok av forskjellige rekesorter ,og etter smak og behag så det er å velge en reke.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap