Hva er galt med eplesneglene mine?

Nå har jeg hatt eplesneglene mine i 1 uke og de har vært veldig aktive, men nå er alle 6 veldig "slappe". Hva er galt?? Jeg har kalkstein oppi.
Er det en grunn til at de klatrert oppover i akvariet mitt?

jeg så at alle lå inne i skallet sitt og virket "døende", så jeg samlet alle på en plass og la oppi litt agurk så jeg kunne følge med på de, og nå ser jeg de våkner til igjen og kommer ut av skallet. Er det normalt?
Hvis du legger det spørsmålet under snegle tråden så får du vel svar tenker jeg,er alle eplene på toppen av karet hele tiden eller kun ved noen tifeller,de legger jo eggklaser på toppen som regel. i lokket .
Inaktiv bruker
Snegler krever hardt og alkalsk vann, de kan finne på å legge seg til å sove en stund. Hvordan er vannverdiene? Er de, store? Hvordan gjore du det med tilvenningen?
trodde jeg la den under snegletråden. De kryper oppover, spiser litt på noen ødelagte planter som ligger der og flyter, og faller ned igjen, de gjør vel ingenting spesielt der. Har sjekket om de går opp for å legge egg.
Vet ikke hva vannverdiene er, men skal de ha det samme som jeger og sandsnegler? Når det gjaldt tilvenningen gjorde jeg som jeg vanligvis gjør med fisk, lar de ligge i posen i vannet en stund.
Men kanskje de har lagt sseg til å sove:p
Når fikk du tak i de og hvor store er de? Fisker i karet? Vannverdier? Masse spørsmål men det må til for å kunne hjelpe deg. Hvor lenge har karet ditt vært i drift?
Bare av nysgjerrighet: Har du puttet spiker i bunnlaget som gjødsel til plantene?
Spiker som gjødsel til plantene???????
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap