Blå tigrerreke og biereker sammen?

Går biereker og blå tigerreke sammen? Hva skjer hvis de krysser seg?
Ja, de vil krysse seg og det er ikke anbefalt hvis du ikke vet kva du gjære fordi det er mulighet at F1 er infertil, altså kan ikke reprodusere videre.
Kryssning "tigerbie" i F1 kan ser slik ut som på bildet.
Var det jeg var redd for at de kunne gjøre. Er det ettertraktet med en slik kryssning da? Tror ikke jeg skal begi meg ut på noe dumt.

Går de sammen med andre reke arter av andre slag? Tenker ikke på om de krysser seg med andre typer, men om de vil trives sammen med andre rekearter, evenetuelt hvilken?
Tigerbier er kanksje meir for akvarister som vil experimentere litt med genene på ett lavt nivå :o Det er ganske interessant å se korleis genene av bier og tiger splitter seg opp ETTER F1. Men som sagt kan det være umulig eller veldig vanskelig å komme lengre enn F1. Fra F2, F3 er veien litt lettere. Ettertraktet eller ikke skal ikke være spørsmålet når man begynner med tigerbier. Som sagt er det meir ett studieobjekt. Hvis man klarer å feste genene av en kryssningstype som er attraktiv kan man stille spørsmålet hvis den er ettertraktet av andere akvarister. Min mening.

Kryssning av bier og tiger står fortsatt i begynnelsen. I Tyskland er det noen få som krysser siden ca. 4, 5 år. Det er noen interessante fargevarianter, men ikke veldig stabil. Noen går meir i retning bie, andere i retning tiger.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap