Amano reker og kirsebærreke i samme kar? snegler?

er helt ny på reker. har et 160l med 15kisebær 5 black bee og 10amano reker.

spørsmålet er om kisebær rekene vil formere seg eller må amano rekene ut i kulden?

lurte også på om man kan ha nesten hva som helst av snegler oppi med tanken på rekene`s trivsel?

setter pris på svar
Inaktiv bruker
Reker og snegler ja. Kjøp mose så blir det i allefall vanskeligere for preditorer og ta reke yngel.
Amano rekene og kirsebærrekene kan gå sammen. Men du må følge med når du forer så ikkje amanorekene stikker av med all maten så kirsebærene ikkje får noe idet hele tatt. Amano rekene er glupske og kan bli større enn kirsebærene. Amano reker har en tendens å bli bøllette. De kan ta å drepe syke reker eller fisker også. Har sett dette sjøl.

Snegler så kan du ha hvilken som helst sort. Ha noen sorter som formerer seg ikkje så raskt så det ikkje blir en plage til slutt.

Amanoreker blir noen skikkelige grådige bøller i matfatet, men bortsett fra det går det fint å ha dem sammen med andre reker Jeg har amano med sakura selv, og det er null problem så lenge det er mat nok til alle. Gi flere små matbiter istedenfor en stor, så klarer ikke amanoene å ta med seg alt.
Litt offtopic her, men leste i en annen tråd at en bruker syntes at amano rekene var så kjedelige å se på i forhold til de mer fargefulle rekene som krystallreker, sakura osv.

Men må si at Amano rekene er det største villbassene i min 90l, har kun 3 stykk men de dominerer stadig når det mates, springer som om det skulle vært deres siste måltid og jager vekk både kirsebær og sakura. Artige reker med mye fart etter min mening

Har kun 3 amano
1 rød krystall
2 sort krystall
20 amano
ca 6-7 kirsebær
1 stor gul en med hvit stripe over hele (vet desverre ikke hva denne heter, ca 5-6 CM, og VELDIG blyg. Er kun på luftetur en gang om dagen.)

Tilfeldig bekjentskap
© Hesjevik Andersen
Reklame for plussmedlemskap