Jegersnegle sammen med praktbotia

Såg nettopp at en hadde noe jegersnegler tilsalgs. De såg utrolig flott ut. Men så har eg to små praktbotia og da....så det er vel kanskje et dumt spørsmål om disse går sammen?
Praktbotiaene spiser snegler ja.
Eg vet at den spiser pestsnegler ja, men hadde kanskje et ørlite håp om at jegernseglen er for "stor". De botiane mine er ganske små da....
Inaktiv bruker
Men de blir store. Derfor de trenger minimum 720L
Såpass ja....Pokkers min uvitenhet og selgere i butikken. Eg sa eg hadde 180 liter og hadde problemer med pestsnegler. Han sa eg måtte minst ha 5 stk...eg tok to.

De er meget effektive da...har ikke sette en snegle siden. Men plages de nå da av at de bare har 180 Liter å boltre seg på? Vil de vokse seg store selv om de er i et da lite kar?
Hvor store er de du har da? Min eldste Praktbotia er 9 år nå, og ca 10 cm lang. Den bor sammen med noen små i 240 liter. Tror nok du kan ha dem ei stund i 180 liter. kan jo skaffe større kar når de vokser til.
Kjøpte de for ca 2 uker siden og de er på ca 4 cm
Wenche V
Min eldste Praktbotia er 9 år nå, og ca 10 cm lang.

Den burde vært mye større. Så du har tydeligvis holdt den helt feil.
Mine største var oppimot 20 cm når eg solgte dem. Da var de vel rundt 3 år, tror eg...

Den burde vært mye større. Så du har tydeligvis holdt den helt feil.
Mine største var oppimot 20 cm når eg solgte dem. Da var de vel rundt 3 år, tror eg...

Vel, jeg hadde en til ,like gammel, som var dobbelt så stor. Den har jeg gitt bort. De har hatt riktige vannverdier, og fått variert for i alle år. Etter hva jeg har lest meg til om disse fiskene kan de vokse i veldig forskjellig tempo, og det ser jeg vel allerede på de småtassene jeg har.
Ser bare på de to som eg har nå. Den ene er faktisk hvertfall en cm større enn den andre. Det ser eg nå som de leter etter matrester ilag. Litt vanskelig å bedømme når de svømmer innover i karet og eg ble spurt om hvor store de var.
Nå er de begge helt fremme og eg bomma med en cm på den største. Den er nok 5 cm og den har vokst ifra den andre. Den eter noe innmari i forhold til den andre. En sinnsyk kulemage nå etter foring hehe. Så den vil eg tippe er som det nevnes her dobbelt så stor som den andre om et års tid kanskje
Jørg1 AKA Spock
de trenger minimum 720L :)

Hvor har du det ifra?

Eg er helt enig i at jo større, jo bedre, men eg kan ikke si eg så at mine utnyttet hele karet (375 l. 150 cm.) selv om de som sagt var rundt 20 cm.

Men; hvilke erfaringer har du med arten som sier deg minst 720 liter?
Inaktiv bruker
Huffda, husket feil. :P ja, der ser man når jeg bare hadde mobilen. :O
Beklager den feilen, Godt jeg ikke skrev for lite. Står i basen 250L og at de blir 40cm, så lureste hadde sikkert vært 720L ;P Større er bedre?
Men nå må dere slutte å krangle her hehe....

Så det eg har skjønt nå er at snegler uansett art og størrelse blir aldri bestevenner med prakbotia....Da dropper eg snegler .. de som såg så søte og fine ut
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap