Søker algefjernere til nanokar

Jeg har kjøpt meg en 10Lmed kuhlii ål og en kampfisk. Men jeg har lyst til å kjøpe noen reker eller snegler som tar seg av algene. Jeg vil helst ha noen med fine farger. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan ha????????
Du får ta en titt på akvariereker.no,men har ikke så mye erfaring med dem. Sendte dem en mail for noen dager siden ang. Info om noen produkter dem har. Har ikke fått svar,så jeg handler vel et annet sted. Men info om reker og snegler det der ihvertfall.
Gå for noen store amanoreker eller antennesnegle. Antennesnegler er supre algespisere
Er rekene for små så vil de raskt bli mat til kampfisken din
Dette blir jo ikke direkte svar på hva du er ute etter, men jeg synes du skal flytte kampfisk og kuhlii ål over i noe større enn 10 liter. Så dropper du samtidig forslaget om amanoreker til du har noe mer romslig å tilby - og så satser du heller på noe snegler som trives i så små forhold. Min personlige mening.
Inaktiv bruker
henne
Dette blir jo ikke direkte svar på hva du er ute etter, men jeg synes du skal flytte kampfisk og kuhlii ål over i noe større enn 10 liter. Så dropper du samtidig forslaget om amanoreker til du har noe mer romslig å tilby - og så satser du heller på noe snegler som trives i så små forhold. Min personlige mening.
Støtter denne, 10L er alt for lite til det meste. Vanskelig å holde stabil vannverdi og temp. Kampfisker og Kuhlii trenger mye mer plass.
Bruk det heller som yngle kar.
Kan fortsatt bli et meget pent reke og plantekar
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap