Indiske kloreker

Hei
Eg har eit 70 liter akvarium som eg har noen neotetra og noen anemone reker, men så har eg fått snegler med plantene eg kjøpte ein gang. Eg har prøvd med jeger snegler og leste at eg skulle ha en jeger snegle per 10 liter. Så nå har eg 8 jeger snegler uten at det hjelper. Lurte da på om eg kunne kjøpe noen Indiske kloreker og ha dei ilag med tetraen og anemone rekene? Har lest at Indiske kloreker skulle være bra til å ta pest reker.
Det tar litt tid før du ser effekten av jegersnegler. Kutt ned litt på foringen i noen uker så vil det blir attraktivt for jegersnegler å spise pestsneglene. De foretrekker lett mat (les: restene av fiskefor) og det samme vil klorekene gjøre.
Jeg kjøpte indiske kloreker pga pest sneglene jeg hadde og det tok ikke mange dager før alt var ryddet og rent. Har ikke hatt en snegle siden.
Jeg har både neontetra, sort tetra, sommerfugl ciklider, kampfisk og otto'r samt en malle og det går helt fint hos meg, men jeg er også flink med å mate dem med rekemat så kanskje det er grunnen til at dem ikke rører fiskene mine.. Det vet jeg ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap