Har noen hatt stor dammsnegle i akvarie???

Leste en tråd her nå og det var nevnt stor dammsnegle i en bisetning. Vil ikke kapre tråden med mine spørmål, men fikk meg til å tenke på noen vann rundt her, hvor det er stor dammsnegle. De er utrolig flotte, men hvordan er de i akvariet??? Spiser de planter eller er de like nyttige som den kjente pestsneglen?

Har noen prøvd dette eller kan noe om dette???
Damsnegler i det fri?

Jeg har vandlige damsnegler, som er svarte og små.

Også har jeg en type som er større, med likt skall, bare at de er hvite i kjøttet, og blir mye større.

Har også hatt sånne "STORE" damsnegler, de var gigantiske.. Men døde veldig kjapt her hos meg..

Kan være at jeg har små og store, eller 2 forskjellige farger av de små bare..

Usikker gitt.

Men du snakker om i det fri? Har du bilder?

PS: Alt jeg har hatt av damsnegler, eter aldri på plantene.. Kun alger! Og andre rester av fôr ..
AKM
Leste en tråd her nå og det var nevnt stor dammsnegle i en bisetning. Vil ikke kapre tråden med mine spørmål, men fikk meg til å tenke på noen vann rundt her, hvor det er stor dammsnegle. De er utrolig flotte, men hvordan er de i akvariet??? Spiser de planter eller er de like nyttige som den kjente pestsneglen? Har noen prøvd dette eller kan noe om dette???

Jeg er på jakt etter store damsnegler, så finner du noen så vil jeg gjerne kjøpe noen av deg.
Heidi Ingdal
[QUOTE=AKM]Leste en tråd her nå og det var nevnt stor dammsnegle i en bisetning. Vil ikke kapre tråden med mine spørmål, men fikk meg til å tenke på noen vann rundt her, hvor det er stor dammsnegle. De er utrolig flotte, men hvordan er de i akvariet??? Spiser de planter eller er de like nyttige som den kjente pestsneglen? Har noen prøvd dette eller kan noe om dette???

Jeg er på jakt etter store damsnegler, så finner du noen så vil jeg gjerne kjøpe noen av deg.

Ring til dyrebutikken i Eidsvoll.. Ganske sikker på at de har.

Om de ikke kan sende, kan jeg reise ned å få/kjøpe de for deg, også kan vi bytte med noe annet, eller noe sånt.
Ja, jeg mener de som lever i dammene rundt her i det fri.

Kanskje jeg skal ta med ungene og plukke noen før det blir for kaldt i vannet Kan jo bli spennende å prøve.

Kan alltids sende noen Heidi, men vet ikke når jeg får gjort det. Har en litt hektisk tid, så vil ikke si noe dato. Betaler du frakt, skal ikke jeg ha mer
Den er grei , bare si ifra når du har de klare.
Latinsk navn på den store norske damsneglen: Lymnaea stagnalis.
AKM
Ja, jeg mener de som lever i dammene rundt her i det fri. Kanskje jeg skal ta med ungene og plukke noen før det blir for kaldt i vannet:-) Kan jo bli spennende å prøve. Kan alltids sende noen Heidi, men vet ikke når jeg får gjort det. Har en litt hektisk tid, så vil ikke si noe dato. Betaler du frakt, skal ikke jeg ha mer:-)

Slenger meg gjerne på der?! Kan få litt mere enn for bare frakten.

Visste ikke at de fantes i det fri i norge..
Roy Fredrik Pedersen
Latinsk navn på den store norske damsneglen: Lymnaea stagnalis.

Tusen takk!
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap