- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Går reker sammen med fisk?
Går reker sammen med fisk?
Postet 09.09.12 kl 10:12
For å være på den sikre siden er det best å velge nanofisk: som f.eks. Rasbora arter og Stjernedanio, ellers går det bra å holde reker med corydoras.
Postet 09.09.12 kl 10:18
Yup..
Du kan ha amano,gold spot reker,viftereker,gabonreker.. Disse rekene får litt størrelse
på.
Kloreker kan også du ha, men med større fisker.
Hvis du skal absolutt vil ha småe rekesorter så finnes det rasbora sorter som Lars Jamne nevner her.
Boraras Briggitae har eg hørt at ikkje rører yngel engang. Den er lat,laidback og jakter ikkje på reker, så ville anbefalt disse.
Du kan ha amano,gold spot reker,viftereker,gabonreker.. Disse rekene får litt størrelse
på.
Kloreker kan også du ha, men med større fisker.
Hvis du skal absolutt vil ha småe rekesorter så finnes det rasbora sorter som Lars Jamne nevner her.
Boraras Briggitae har eg hørt at ikkje rører yngel engang. Den er lat,laidback og jakter ikkje på reker, så ville anbefalt disse.
Postet 12.09.12 kl 11:17
Postet 12.09.12 kl 12:41
Postet 12.09.12 kl 14:12
Postet 13.09.12 kl 00:56
Har eller har hatt Neocaridinia heteropoda og Neocaridinia sp. sammen med Poecilia sphenops, Poecilia reticulata, Poecilia wingei , Poecilia salvatoris, Xiphophorus hellerii, Xiphophorus maculatus, Xiphophorus milleri, SAEr str XXL, Ameca splendens og Limia perugiae for å nevne noen, så jeg tror jeg har lov til å si at det kan gå bra med levendefødere i alle fall. Startet med seks sakurareker og har nok til å fylle ganske mange kar.
Tror cluet er store mengder planter og moser som gir gjemmesteder for både reke- og fiskeyngel, og at levendefødervann er rekevann. Særlig salvatorisen har nok forsynt seg godt, de er supre jegere, men har man en stor nok stamme blir det likevel fornying nok til at det blir overskudd.
Hadde jeg gått for mer kostbare og vanskelige arter ville jeg valgt artskar, evt med småfisk som nevnt over. Nå lar jeg levendeføderne tynne ut, da er det de smarteste, raskeste og heldigste som klarer seg og bringer slekten videre. De sorterer ikke på farge da, så jeg selger dem som kirsebær...
Tror cluet er store mengder planter og moser som gir gjemmesteder for både reke- og fiskeyngel, og at levendefødervann er rekevann. Særlig salvatorisen har nok forsynt seg godt, de er supre jegere, men har man en stor nok stamme blir det likevel fornying nok til at det blir overskudd.
Hadde jeg gått for mer kostbare og vanskelige arter ville jeg valgt artskar, evt med småfisk som nevnt over. Nå lar jeg levendeføderne tynne ut, da er det de smarteste, raskeste og heldigste som klarer seg og bringer slekten videre. De sorterer ikke på farge da, så jeg selger dem som kirsebær...
Postet 13.09.12 kl 03:29
Postet 13.09.12 kl 07:50