- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Skal bli bestefar, trenger litt hjelp
Skal bli bestefar, trenger litt hjelp
Postet 09.09.12 kl 19:40
Postet 09.09.12 kl 19:52
thank you
pimp my shrimp høres jo ut som en helt rååå butikk da :P
har noe som jeg ikke vet hva er i ''lille'' akvariet mitt.
lillesøster var å hentet den planten i sommer å jeg to vare på en liten stomp som har vokst seg til en god skog, tenkte den kunne være yppelig til rekene.
vet du hvilken plante det er og om jeg blir å få problemer med at den sprer seg overalt ?
pimp my shrimp høres jo ut som en helt rååå butikk da :P
har noe som jeg ikke vet hva er i ''lille'' akvariet mitt.
lillesøster var å hentet den planten i sommer å jeg to vare på en liten stomp som har vokst seg til en god skog, tenkte den kunne være yppelig til rekene.
vet du hvilken plante det er og om jeg blir å få problemer med at den sprer seg overalt ?
Postet 09.09.12 kl 19:59
Litt uklart bilde,men ser nå ut som javamose. Surr den fast i en rot/ grein,eller sånne lavasteiner. Bruk sytråd og surr den hardt fast i tynne lag. Da vokser den seg stor og fin etter noen uker. Rekeyngelen finner alltid noe snacks i mosa,så den er nødvendig for rekene. De store elsker også og gresse på den
Men du bør ha en del planter og skjulesteder til rekene. Alger utgjør 80 % av kostholdet dems,sies det,men de andre 20% prosentene er veldig viktige. Kjøp frossne erter/ spinat. Tin og mos. Rekene elsker det her + Rekefor da,selfølgelig.
Men du bør ha en del planter og skjulesteder til rekene. Alger utgjør 80 % av kostholdet dems,sies det,men de andre 20% prosentene er veldig viktige. Kjøp frossne erter/ spinat. Tin og mos. Rekene elsker det her + Rekefor da,selfølgelig.
Postet 10.09.12 kl 09:05
Endret: 10.09.12 kl 09:17
Gullrotgress er også veldig populært hos rekene mine. Masse gjemmesteder og de klatrer stadig rundt. Men de liker også å sitte på/under/inni røttene jeg har i karet. Og jammen er de av og til frekke nok til å undersøke skiferhulen til mallene, men det tar ikke lang tid før de får vite at de må se å komme seg bort derfra Mallene er ikke like glad i å dele
Postet 10.09.12 kl 09:20
Postet 10.09.12 kl 09:23
Postet 10.09.12 kl 16:19
Postet 10.09.12 kl 20:31
Postet 24.09.12 kl 09:38
Postet 24.09.12 kl 20:11
Postet 24.09.12 kl 22:11
Postet 24.09.12 kl 22:32
Her øker bestanden sakte og sikkert. Det er nesten alltid et par av hvert slag reker som har barn på gang. Men de går jo rundt en mnd med dem før de klekker så ting går ikke særlig fort. Og når noen har kommet til så er det raskt andre som er gravide. Men tross det øker bestanden saktere enn jeg hadde forventet. Tar også tid før jeg klarer å finne ungene her, så her gjemmer deg seg godt. Men plutselig popper det opp mange jeg aldri har sett før da. Så alt for rask økning er det ikke. Mulig jeg merker det godt siden de står i 90 literen og ikke i små kar. Ville nok fortere blitt overfylt i små kar ja.
Postet 25.09.12 kl 10:11
Postet 08.10.12 kl 20:46
Endret: 08.10.12 kl 20:49