Elite stingray pumpe til rekekar

Egentlig lurte jeg bare på om denne var trygg og grei nok for ett rekekar eller om dere har noe annet å anbefale.
Akvariumet er ett Aqua Kids Pacific 19L
[External Image]
Denne hadde jeg ikke tatt sjangsen på til reker eller yngel.

I rekekar er det tryggest å bruke luftdrevne svampfiltre. Evt et hang-on filter med blåsvamp på innsuget.
Jeg bruker den i et kar med reker. Vet ikke om den egentlig drar små reker inn, men lever i alle fall opp en del også.
Luftpumpe av typen Schego og luftfilter er en god kombinasjon. Begge deler får du hos Webzoo...
Takk for kjapt svar.
Kjøpte akvariumet brukt og vet at de hadde reker og snegler i den, men glemte selvfølgelig å spørre hvordan det fungerte med reker til den type pumpe.
Ynglene var det ingen problem ettersom de var 0.8-1cm store.
Har ikke plass til utvendig pumpe, skulle vel ha skrevet det i første posten

Ynglene har flyttet ut så det er kun rekene igjen.
Hva med evt å ta strømpe rundt nede ved innsuget?
Kan fungere med en strømpe, men det krever hyppigere rengjøring da. Selv uten så vil nok litt reker vokse opp, men mange vil nok bli sugd inn i pumpen. Foretrekker luftfiltre siden det gir liten sirkulasjon og er helt rekesikker...
Pleier å ha vannskifte 2 ganger i uken. (1 stor og 1 liten) Tar også vannprøver annenhver dag og har ikke hatt noen problemer enda.
Brukte strømpe da ynglene var bitte bitte små, men nå som dem er borte hadde jeg håpet egentlig at jeg slapp den stygge strømpa:P
Får kanskje sjekke om jeg kan få lurt strømpa sånn at den bare er rundt innsuget og ikke over hele pumpa.
Sånn ser pumpa ut i akvariumet.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Haugen
Reklame for plussmedlemskap