Reker, noen spørsmål.

Jeg prøvde å søke etter lignende, men fant ingen tråder som besvarte mitt spørsmål, så da lager jeg en egen:

Jeg fikk meg 10 stk reker for litt siden. En blanding av kirsebær og grønnreker, noen unge reker, og noen voksne med egg.
Jeg oppdaget nå i dag etter delvannskifte et ei reke som var helt blank. Altså bare et skall som sto der og så ut som ei reke. Så det jeg lurer på er: Hvor ofte er det vanlig at reker skifter skall? Vi har hatt veldig bløtt vann i sommer grunnet mye nedbør, men nå blir vannet hardere mot vinteren. Er det endringen i vannet som får rekene til å skifte skallet? eller er det på grunn av normal vekst?

Jeg forer med flakfor, erter, scampi, brokkoli, blomkål og av og til litt laks (og det liker rekene kjempegodt!), men er denne dietten fullverdig for reker? Må de ha spesialtilpasset for, eller holder det med det jeg vanligvis gir?

Er det noen småting som er ektra viktig å huske på mtp reker?
Spinat er også bra. Muligens litt mye proteiner i laks og scampi hvis du gir dem det ofte.Gir mine reker artemia 1 x pr.mnd. Ellers grønt,spirulina protein går bra.Bra rekefor kan du kjøpe på ebishop.se ,eller pimpyourshrimp.com. De bytter skall ettersom de vokser. Overforer du kan dem få problem ved skallskifte.
Spinat gir jeg også, glemte bare å skrive det :P Laks og scampi går det som regel mest av i de andre karene mine, så rekene får bare "smuler" dersom det blir noen under oppskjæring.

Skal jeg la det gamle rekeskallet ligge, eller bør det fjernes?

Takk for svar
De spiser det. La det ligge
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap