Forklar meg om rekevennlige filter...

Jeg har et aquael 20-liters akvarium som jeg skal ha reker i. Det er satt opp og straks klart og rekene er bestilt. Men jeg må fikse filteret før de kommer. Det er et sånt filter inni en liten boks som igjen er inni en greie... hoho, så god til å forklare!!

Her er bilde, bare at dette er et større akvarie, men samme opplegg. Jeg er kjempedårlig på akvarieteknikk, så her må det inn med teskje. Hva trenger jeg å gjøre?

[External Image]
Her ser du rekevennlige filtre

http://www.akvariereker.no/categories/rekevennlige-filtere

Beklager, har ikke lært meg dette med link.
Poenget er at det er vatt rundt innsugsrøret. Nylonstrømpebukse (hvis du er dame så vet du hva jeg mener ) kan også funke har jeg lest.

Lykke til!
Ja for nå har jeg sjekka litt og sett at det er jo et rør ned i akvariet som suger inn vannet.. så hvis jeg tar en strømpebuksbit over der så holder det kanksje? Kan ikke se helt hvordan de skal klare å komme seg opp i der filteret er..
Eg ser at du kan klippe en bit blåfiltersvamp og snitte den og tre den inn i innsuget.. Tror det skal gjøre susen.

Velg grønnfarge så det går i ett med plantene,cammo.

Lykke til.
Til et rekekar kan jeg absolutt anbefalle luftpumpe og svampefilter, billig og enkelt
Eneste du bør passe litt på er lydnivået på luftpumpa, der er det mye forskjellig ute og går.
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap