- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Snegler og nitritt
Snegler og nitritt
Vi har fått både blæresnegler og planorbella i karet vårt. Vi tenker å kjøpe et par jegersnegler for å kontrollere dem. Det ene jeg lurer på er om det holder med en, eller om de skal være minst to sammen? Karet vårt er på 50l.
Det andre jeg lurer på er om vi kan sette sneglen/sneglene rett i karet når vi har kjøpt den/m, eller om vi bør vente. Vi sliter med nitrittforgiftning i karet vårt. Vi er på god vei til friskmelding, men er ikke i mål ennå. Bør vi vente med sneglene til dette er under kontroll?
Hva kan jeg gjøre med småsneglene i mellomtiden eventuelt? Må jeg bare leve med dem?
Det andre jeg lurer på er om vi kan sette sneglen/sneglene rett i karet når vi har kjøpt den/m, eller om vi bør vente. Vi sliter med nitrittforgiftning i karet vårt. Vi er på god vei til friskmelding, men er ikke i mål ennå. Bør vi vente med sneglene til dette er under kontroll?
Hva kan jeg gjøre med småsneglene i mellomtiden eventuelt? Må jeg bare leve med dem?
Postet 28.10.12 kl 17:13
Postet 28.10.12 kl 17:38
Postet 28.10.12 kl 23:02
Postet 28.10.12 kl 23:09
Postet 28.10.12 kl 23:11
Postet 28.10.12 kl 23:12
Endret: 28.10.12 kl 23:15
Postet 28.10.12 kl 23:14
Grunnen til at jeg tippet på planorbella var beskrivelsen av den i denne artikkelen. Men jeg kan ikke noe om snegler i det hele tatt ...
Ja den der skivesneglen du lenket til var jo veldig lik... Det spørs om det ikke er den.
Ja den der skivesneglen du lenket til var jo veldig lik... Det spørs om det ikke er den.
Postet 28.10.12 kl 23:20
Og den andre "blæresneglen" er sikkert denne Det er dem 2 mest vanlige sneglene som kommer med planter. helt ufarlige nyttedyr men kan fort bli mange, derav navnet pestsnegler..
Overforing er vel den største årsaken til at dem formerer seg som "pest"
Overforing er vel den største årsaken til at dem formerer seg som "pest"
Postet 28.10.12 kl 23:28
Postet 05.11.12 kl 03:29