Uønsket snegle??

Hei. Noen som vet hvordan snegle dette er?? Oppdaget den på en plante i dag. Trenger jeg den. Har også tidligere funnet snegle i innslaget på filteret, men de tok jeg ut.

Hilsen Cristop
tror det er denne.

Gjør ingen skade.
rydder der den går.

men om det er det visuelle som avgjør så er det vel ganske fritt frem om du beholder den eller ikke.
Ligner veldig på den, litt blank i skallet.
Hvordan går denne sammen med eplesnegler egentlig?? Vurderer å skaffe meg et par slike nemlig...
Damsnegler går sammen med alt som ikke er sneglespisere, dem formerer seg lett og er også derfor betegnet som "pest" snegle..

Syns dem er fine jeg..

Eple snegler or også pene, men husk på riktige verdier for og beholde skallene pene..
Bare husk og ikke dra på butikken om du skal ha epler.. er flere som selger dem mye billigere her inne, selv har jeg ikke lagt ut til salg (selv om jeg burde) men gitt bort til folk på jobben.. Bare synd ikke flere der har akvarie.. Hehe..
Har 3 voksne og rundt 100 små epler i div kar og 2 klaser som venter på klekking nå og ikke samvittighet til og fjerne dem..

Bare gruer meg til alle disse små blir kjønnsmodne :P
He he ja det kommer vel fort et par ti stk da....
Har funnet ei i Trondheim som selger og sender de, så mulig jeg hører med henne...
Takk for nyttige svar
Heidi har mange fine snegler ja.. Har kjøpt posthorn, sebra og tiger av henne, skulle også hatt noen epler, men jeg var for sent ute og dem var lovet bort alt..

Er det vanlig gule epler du skal ha, så kan jeg sikkert ordne noe for deg..
Ja er vanlige eplesnegler jeg kunne tenkt meg. Skal si i fra når jeg kommer så langt. Takk for tilbudet.
Ja, bare og hyle..

Jeg jobber på Kaldbakken i Oslo, så det lar seg sikker gjøre og møtes ett sted hvis du finner ut at du skal ha noen..
Jeg foretrekker posthorn snegler, siden disse er mer hardføre og krever ingen ekstra stell. Eplesnelger må ha mye mat. Er det lite alger i akvariet, må du fore med squash eller andre grønnsaker, ellers kan de gå til angrep på enkelte planter.
Er egentlig ikke noe fan av snegler, men etter jeg fikk med meg noen pestsnegler fra brukt akvarium så har jeg kjøpt meg jegersnegler samt sebrasnegler til 19l og 63l. Sebrasnegler er vist veldig dyktige algespisere også så det er jo ett + samt at jegersneglene holder pestsneglene i sjakk.
Med bare pestsnegler så kan det fort bli 100stk :P
Det vil jo alltid vere forskjellige meninger i forhold til hva man skal ha de til...men synes eplesneglene er fine å se på...men er jo selvfølgelig åpen for andre forslag...
Takk for innleggene...
Jeg regner med at det er slik at en jegersnegle også spiser eplesnegler?? Med andre ord så kan man ikke ha jegere sammen med andre snegler...??
Jeg får ikke damsneglene mine til og vokse og formere seg. Jeg oppdaget en her om dagen og da jublet jeg....jeg har for mange andre sorter og de spiser opp eggene til disse pestsneglene dere snakker om. Skal jeg dyrke disse bør det være i et kar uten epler av diverse slag. Så har dere masse pestsnegler tar jeg gjerne imot damsnegler og leverikte snegler. De er så kule....når de svømmer rundt..
Jeg har en del skivesnegler og de knuser jeg til fiskene. Det er snadder.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap