Posthorn med lav gh

Hei!

Jeg har lyst til å ha røde posthorn i 28 liters karet mitt. har en ph på 7 og en gh på 5..

Min lokale dyrebutikk har ikke gh-salt. Er det noe jeg annet jeg kan gjøre får å få opp gh-en? eller går det bra om sneglene lever med gh på bare 5?
Ikke bruk GH salt.. Bruk GH/TH+ salt er ikke bre for skall..

Denne kan du jo feks bestille..
Det som Kabe111 anbefaler er veldig fint for det inneholder ikke klorider. Det liker ikke snegler og fisker. Du bør ha en PH på 7-7,5 og Gh på 8-15. Spørs litt på hva slags fisker du har også. Men ikke lavere enn 6 i Gh alle fall.
Fikk meg noe bedre enn strips-tester får å teste vannet med i går har en gh på 7 og ph på 7,5. kjøpte 5 små posthorn i dag, dem har så fine farger. men noen av dem går bare oppover og over vannet, er det noe galt? dette vet sikkert du Heidi
Det kan være masse gode alger som ligger akkurat i vannlinjen. Flere av mine snegler spiser også dette. Men hvis alle sneglene begynner og trekke opp og ut av vannet så bør du sjekke nitritt el amoniakk. Spørs hvor lenge karet har vært i drift også.
akvariet har stått i 6 måneder og vannet er tipptopp. Algene ser ut som en et bra svar. takk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap