Gule kuleskjell -foring

Jeg har tenkt å skaffe meg gule kuleskjell til mitt foreløbig bare planlagte 30l akvarium, og lurer på om jeg kan ha tre-fire av dem hvis det er 20-30 sakurareker, posthorn og sandsnegler oppi, og jeg forer noen ganger i uka med Sera Marin Cora Liquid og knust flakfor og spirulinatablettpulver?

Innspill og svar ønskes
Kuleskjell
Reker skulle jeg tro går bra, er mer skeptisk til snegler, da de er noen skikkelige alt-etere.
Fiskebasen: Ved få fisker og lite beplantning regner man med et skjell per 40 liter vann ...
Selv om skjell pr liter øker ved flere fisk i akvariet, ville jeg ikke puttet flere fisk i akvariet bare for å kunne ha flere skjell / mer avfall til skjellene... Ikke i en 30L.

Pleco/ancistrus/alge-etere finner fort ut at det er noe snacks inni ...

Kuleskjell trenger en ikke "fore", da de spiser mikroskopiske alger, svevealger og bakterier, samt avfalls-stoffer fra hva som måtte være i akvariet.
Harjawaldr
Kuleskjell trenger en ikke "fore", da de spiser mikroskopiske alger, svevealger og bakterier, samt avfalls-stoffer fra hva som måtte være i akvariet.

Så vidt jeg har forstått, senkes mengden liter pr skjell når det kommer flere fisk fordi de lager mer avfallstoffer som skjellet kan filtrere.
Fordi jeg ikke vil risikere skjell som sulter, vil jeg da tilsette ekstra for.
Tråden under har noen som sier det går bra med jegersnegler og kuleskjell...
Samt hva du kan fôre kuleskjell med;

http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=61163&message_id=499541#499541

Tror fôring av kuleskjell har mer med oppdrett å gjøre...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap