Snegler og esha produkter

Jeg har 1 kampfisk og sebrasnegle boende sammen og ettersom jeg var usikker på om kampfisken var syk eller ikke begynte jeg med en esha exit og esha 2000 kur. Nå 3 dager etter så ser jeg at sebrasnegla har fått mindre kropp/fot.
Er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle den som sutter seg fast overalt. Det er ikke munnen jeg mener, men det som er etter

Den har blitt halv str og ser egentlig ut som det har råtnet, smuldret bort. Er Esha så sterk for snegler? Skal prøve å få tatt bilde av den da den kommer frem.
Her er noen bilder.
[External Image]

[External Image]

Sånn så den ut dagen før jeg begynte med Esha roduktene.. (gammelt bilde, bruker det for å vise hvordan den ser ut til vanlig)
[External Image]
Esha 2000 inneholder kobber,mener jeg på. Det tåler ikke snegler/ reker.
Grr fant en post her inne istad om at det skulle gå helt fint med esha og snegler, men husker jo ikke hvor den ligger igjen nå.
Har tatt ut snegla og har den i ett målebeger med halve nytt vann og halve fra akvariumet med Esha.. Og har da en del sprsmål til

Vil den overleve og kommer det til å vokse ut igjen?
Ettersom det er Esha produktene som har gjort dette så skal jeg ikke ha den i det akvariumet så lenge det er medisiner der, bør jeg tilvenne den ett annet kar så lenge?
Er det noe annet jeg kan gjøre?
Ville putta den over et annet sted. Snegler har jeg flytta på uten problem,ihvertfall. Esha exit skal være trygg. Bare 2000 som er tvilsom. Du får vel bare se om den overlever. Lykke til.
Kobber er ikke bra for snegler. Planteprodusentene bruker det for og holde bestanden nede,men noen overlever alt
Bør jeg ikke ha ett par timer med tilvenning av vannet ettersom verdiene er forskjellige?
Og takk for svar
Kan være det.Jeg har bare sluppet dem oppi fra et kar til et annet,uten problem. Men gjør det gjerne riktig du
Tar tillvenningen jeg så om det går galt så vet jeg at det ikke er pga slapp den oppi :P
Tusen takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap