Sorte kirsebærreker

Hei.

Holder på å flytte og er derfor i prosessen med å tømme akvariene mine for å sette dem bort.

Jeg har en del kirsebærreker og jeg fant nå, i et av karene mine, at jeg har 3 veldig, veldig mørke kirsebærreker. Dem har en brun/sort farge, rett og slett.

Noen som kan si noe mere om disse krabatene?

Er du helt sikker på at det er en kirsebærreke, og ikke en [URL=http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1139svart reke][/URL]?
Ellers har du kanskje "lagd" en ny type reke?
Er ganske sikker, da jeg kun har hatt "Neocaridina heteropoda ´sakura´" i mine kar.

Den du linket til, ligner ikke noe særlig, den har blant annet oransje øyne, noe mine ikke har.

Tommy tran
Kanskje Tommy Tran kan si noe om det, da?
Det dukker opp sånne innimellom. Vil en holde en perfekt sakurastamme, så må man plukke ut alle individer som ikke ser perfekte ut støtt og stadig.
Men hvis man avler videre på dem, får man jo en ny fargevariant, ikke sant?
ÅshildV
Men hvis man avler videre på dem, får man jo en ny fargevariant, ikke sant?

Det er sånn nye varianter og typer blir til, ja F.eks. Sakura er et eksenpel på det. Først kirsebærreke, så sakura Selektiv avl over tid skaper nye typer og sorter.
Er nok best å skille disse ut fra de røde Sakuraene dine. Får du mange slike avkom så kan du jo ha dem i et eget kar og se hvordan avkommet deres blir igjen.

Er jo allerede kommett oransje og svart Sakura på markedet og nå nylig har de oransje Riliene også komt - selv om Rili stammen fortsatt er ustabil. Min egen Rød Rili slipper fra seg ca 10-15% "Blue Jelly" reker. Så jeg driver å plukker ut for harde livet nå. De oransje sakuraene mine er helt stabil så der trengs det ikke noe manuell jobbing enn så lenge for å holde stammen fin og oransje.

[External Image]
Får se om jeg klarer å avle frem flere av den typen der.
Men jeg tviler egentlig litt, siden jeg er midt i flyttinga og skal til et sted hvor vannet er helt annerledes.

Her jeg bor nå, så er vannet ok rett fra springen, mens der jeg skal, så er det klor og fluor introdusert. :/

Oi, blir viktig med utlufting og vannforbedringsmiddel da...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap