- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hold av reker
Hold av reker
Postet 24.11.12 kl 22:35
Ja takk begge deler.
Du kan bruke luftpumpe eller rekevennlig filter så rekene eller yngelen ikkje blir sugd inn.
Varmekolbe er å anbefale nå som det blir kaldt, det spørs også om lyset eller rommet ditt varmer opp ganske mye. Dette må du måle.
Reker vil ha 20-24 grader, og ikkje for mye sirkulasjon i karet. Så ikkje bruk den sterkeste pumpe eller filteret.
Ellers er det bare plankekjøring.
Du kan bruke luftpumpe eller rekevennlig filter så rekene eller yngelen ikkje blir sugd inn.
Varmekolbe er å anbefale nå som det blir kaldt, det spørs også om lyset eller rommet ditt varmer opp ganske mye. Dette må du måle.
Reker vil ha 20-24 grader, og ikkje for mye sirkulasjon i karet. Så ikkje bruk den sterkeste pumpe eller filteret.
Ellers er det bare plankekjøring.
Postet 24.11.12 kl 22:54
Postet 24.11.12 kl 23:00
Inaktiv bruker
Det er lurt med rekevennlig filter når du holder reker.
Postet 24.11.12 kl 23:06
Postet 25.11.12 kl 15:11
IdamorEr litt forvirra her ang hold av reker. Skal de ha pumpe,varmekoble osv eller er dette forskjellig?
De bør ha det ja, så har man større sjanse for å lykkes, og for å holde dem levende over tid.
IdamorMen dersom jeg også skal ha fisk,så kan jeg bruke rekevennlig filter?:)
Ja. Hovedsaken er at du har et filter som filtrerer vannet og holder det fritt for giftstoffer som f.eks. nitritt og ammoniakk.
Postet 25.11.12 kl 15:16
Endret: 25.11.12 kl 15:17
Reker er jo en stor gruppe dyr Det finnes ferskvannsreker i mange temperatursoner, og forskjellige typer vann. Så svaret er vel at du må sjekke ut ang den/de artene du har lyst til å holde.
Det er litt mangelfullt med opplysninger i artsdatabasen her, men det finnes jo utenlandske forumer og nettsider som gir svar på det du lurer på.
Det er litt mangelfullt med opplysninger i artsdatabasen her, men det finnes jo utenlandske forumer og nettsider som gir svar på det du lurer på.
Postet 06.12.12 kl 14:12
Postet 06.12.12 kl 14:33
Postet 06.12.12 kl 15:15
Postet 06.12.12 kl 15:34
Endret: 06.12.12 kl 15:47
Jeg skjønner ikke helt hvor du vil Det var ikke ment som noe kritikk av databasen, bare en opplysning til han som startet tråden, om at man ikke fant alt der, og påpekte slik du gjør at det finnes spesialforumer for reker .
Og helt sant som du sier at man kan legge ut info hvis man føler at man har god nok peil. Når det gjelder reker er jeg ikke der, men håper jo å lære mer.
Har nettopp begynt med Sulawesireker fordi kranvannet hos oss passer dårlig for reker som liker surt og bløtt vann.
Og helt sant som du sier at man kan legge ut info hvis man føler at man har god nok peil. Når det gjelder reker er jeg ikke der, men håper jo å lære mer.
Har nettopp begynt med Sulawesireker fordi kranvannet hos oss passer dårlig for reker som liker surt og bløtt vann.
Postet 07.12.12 kl 09:22