Rare snegler?

Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste denne, beklager hvis denne ligger på feil sted.

Har fått noen merkelige skapninger i reke karet mitt.
De ligner små skall-løse snegler. Lyse brune på oversiden og lyse/hvite på undersiden. Den største, som jeg antar var den første jeg oppdaget for et par mnd siden, er ca litt over en cm lang. Kan ikke finne noe som ligner i snegle og skalldyrbasen...

Jeg regner med dette er snegler jeg har fått med meg fra planter?
De oppfører seg som snegler hvert fall, men de er raskere "til fots" enn posthornsneglene som går i samme kar.

Det plager ikke meg at de er der, men blir det for mange, så må de vel bort. For de ser litt små-ekle ut syns jeg. :P
Inaktiv bruker
Bilde?
Det er ikke denne?

Wild guess, men tar sjansen.
Dette må du bare legge ut bilde av ellers blir det vanskelig å hjelpe deg.
Takker for svar!
Nei, det er ikke den Svampen. Disse er lengre og mark-aktige i fasongen, og flate på oversiden. De oppfører seg som snegler, dvs, de er ikke frittsvømmende.

Jeg har ikke noe godt kamera, men dette er hva jeg har fått til.
Det er vanskelig å se, men de har en slags trekantet "snute". Noen som blir klokere av bildene?
Planarier, ekle skapninger som gjerne dukker opp i rekekar, og andre kar for den del. Et søk på "planarier" i forumet gir mange treff i tråder om disse skapningene
Dette er planarier garantert...
Okey, takk for svar folkens!
Dette er etter hva jeg skjønner en harmløs skall-løs snegle type eller?
Spseielt pen var den jo ikke... Så da tar jeg ut rekene og putter oppi noen grådige paletter så de kan få seg et gratis-måltid.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap