Spørsmål angående reker

Inaktiv bruker
Hei.

Har nettopp skaffet meg et lite 6-liters akvarium som jeg tenkte jeg skulle ha bare til pynt, men fant ut at det hadde vært morsomt med noen reker oppi der.

Ville for eksempel Kirsebærreker kunne trives i et så lite akvarium, og hvor mange kan det da være oppi der? Lurer også på hvor ofte det må rengjøres?

Har forstått det slik at rekesvamp er et ganske tett filter? Holder det at jeg dytter en dott med filtervatt nederst i filterboksen istedenfor?

Takker for svar.
Heisann! Er lettere med ett større akvarie med tanke på renhold og stabile vannverdier
Som Christian K sier, er det vanskelig å holde vannverdiene stabile i et så lite kar. Da skal det utrolig lite til for at du overforer og du kan heller ikke ha flere enn to-tre reker i det. Da blir de kanskje utrygge, og det er også veldig lite plass å bevege seg på, selv for en liten reke.
Prøv å få plass til et større kar, eller at du nøyer deg med planter
Inaktiv bruker
Ok, dropper nok rekene da ja. Men går det ann å ha et par småsnegler (pestsnegler) sammen med planter oppi der eller blir det fort for dårlig vannkvalitet for de også?
Det er mulig pestsneglene følger med plantene, så da kan du bare plukke ut når de blir for mange. Dør de, får de være svar nok
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap