- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Sneglen har flyttet ut av huset
Sneglen har flyttet ut av huset
Jeg fant noen merkelige snegler for en stund siden som vist nok er en Planorbella scalaris/duryi.
Men for ett dager siden så jeg en merkelig skapning som jeg tok bilder av. Og idag da jeg slamsugde bunnen og flyttet litt på planter og røtter fant jeg ett tomt sneglehus samt sneglen som var litt merkelig. La også merke til at den merkelige snegler ikke hadde noe hus så tydeligvis har den flyttet ut fra huset, det jeg lurte på var om dette er normalt at snegler flytter ut eller om de skifter skall.
Ellers er den veldig aktiv og kryper rundt sammen med den andre som er helt lik, men har hus.
Men for ett dager siden så jeg en merkelig skapning som jeg tok bilder av. Og idag da jeg slamsugde bunnen og flyttet litt på planter og røtter fant jeg ett tomt sneglehus samt sneglen som var litt merkelig. La også merke til at den merkelige snegler ikke hadde noe hus så tydeligvis har den flyttet ut fra huset, det jeg lurte på var om dette er normalt at snegler flytter ut eller om de skifter skall.
Ellers er den veldig aktiv og kryper rundt sammen med den andre som er helt lik, men har hus.
Postet 07.02.13 kl 17:22
Endret: 07.02.13 kl 17:22
Inaktiv bruker
Den har nok bare død.
Postet 07.02.13 kl 21:22
Postet 07.02.13 kl 21:40
Postet 07.02.13 kl 23:20
Inaktiv bruker
Wow! Det der var rart, em, ja.. Nei, hm.
Postet 07.02.13 kl 23:22
Postet 07.02.13 kl 23:36
Postet 08.02.13 kl 16:27
Postet 23.02.13 kl 20:12