Hva er dette for en snegle?

Fant den i et av karene. Den er litt lysere på farge enn på bildet, nesten grå.
Inaktiv bruker
Eplesnegle? Selv om det minner meg litt om en snegle jeg hadde som jeg og heidi ingdal aldri klarte å finne ut hva var. (Hun kan det meste om snegler.)
Spock
Eplesnegle? Selv om det minner meg litt om en snegle jeg hadde som jeg og heidi ingdal aldri klarte å finne ut hva var. (Hun kan det meste om snegler.)

=)

Hm... Så på bildene, og synes egentlig ikke den ligner noe særlig på noen av dem på bildene.......... =( Og da jeg skulle se på sneglen i karet, var den sneglet seg avgårde, men kanskje det blir lettere å se om den vokser.

Synd med tilfellet til deg og Heidi, er jo typisk at jeg skal havne i samme situasjon. Jeg virkelig hater å ikke finne ut av ting.
Inaktiv bruker
Kanskje en dam snegle? Hvordan er kroppen?
Dette tror jeg ser ut som en liten kjempe eple. Er den litt marmorert, grønngrå med lysere flekker? Har du snegler fra før? Får du til å se hvilken farge det er på kroppen?
Spennende....
Ja synd vi ikke fant ut hva Speedy var for noe. Han var en søt liten snegle som jeg savner masse....:-/
Inaktiv bruker
Ja, kanskje kjempe eple.
Jeg bruker fortsatt å lete etter hva speedy kunne være.
Spock
Kanskje en dam snegle? Hvordan er kroppen?

Ser nok dessverre dårlig ut med damsnegle og.... =( Speedy faktisk. Fantastisk navn =)
Heidi Ingdal
Dette tror jeg ser ut som en liten kjempe eple. Er den litt marmorert, grønngrå med lysere flekker? Har du snegler fra før? Får du til å se hvilken farge det er på kroppen? Spennende.... Ja synd vi ikke fant ut hva Speedy var for noe. Han var en søt liten snegle som jeg savner masse....:-/

Klarte bare å få med meg at kroppen er grå. Akkurat som selve skallet. Ingen flekker som jeg kan se, og mer blågrå enn grønngrå..

Har disse pestsneglene, som jegersneglene mine gomler på.

Både spennende og irriterende
Ikke ha denne sammen med jegerne da...må få vite hva det er for noe. Hvis du ikke vil ha den tar jeg den gjerne.
Damsnegle er det ikke....får du til å ta flere bilder så man får sett kroppen osv. Hvor stor er den?
Inaktiv bruker
Det høres mer og mer ut som speedy sneglen.
Fant den igjen og fikk tatt et fryktelig dårlig bilde av den, men her er det =) Ser jo nesten ut som den er litt flekkete likevel....
Heidi Ingdal
[B]Ikke ha denne sammen med jegerne da...[/B]må få vite hva det er for noe. Hvis du ikke vil ha den tar jeg den gjerne. :-) Damsnegle er det ikke....får du til å ta flere bilder så man får sett kroppen osv. Hvor stor er den?

Ja, det skulle jeg lest før jeg mistet den av syne igjen Men jo, jeg vil ha den, ikke prøv deg hehe =)
UnderCover
Fant den igjen og fikk tatt et [I]fryktelig[/I] dårlig bilde av den, men her er det =) Ser jo nesten ut som den er litt flekkete likevel....

ja den er litt marmorert....så enten er det en Speedy eller en kjempe eple som kan bli opp til 10 cm i diameter. Hvordan kom den inn i karet ditt?
UnderCover
[QUOTE=Heidi Ingdal][B]Ikke ha denne sammen med jegerne da...[/B]må få vite hva det er for noe. Hvis du ikke vil ha den tar jeg den gjerne. :-) Damsnegle er det ikke....får du til å ta flere bilder så man får sett kroppen osv. Hvor stor er den?

Ja, det skulle jeg lest før jeg mistet den av syne igjen Men jo, jeg vil ha den, ikke prøv deg hehe =)
He he he
Heidi Ingdal
[QUOTE=UnderCover]Fant den igjen og fikk tatt et [I]fryktelig[/I] dårlig bilde av den, men her er det =) Ser jo nesten ut som den er litt flekkete likevel....

ja den er litt marmorert....så enten er det en Speedy eller en kjempe eple som kan bli opp til 10 cm i diameter. Hvordan kom den inn i karet ditt?

Jeg synes ikke den ligner på kjempe eple heller....... :S

Aner ikke hvordan den kom oppi karet. Tipper sammen med planter.
UnderCover
[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=UnderCover]Fant den igjen og fikk tatt et [I]fryktelig[/I] dårlig bilde av den, men her er det =) Ser jo nesten ut som den er litt flekkete likevel....

Nei er ikke sikker. Det kan nok være en liten Speedy det der. Men prøv å følg med på han om han vokser noe, for det gjorde ikke speedy. Han ble bitteliten hele tiden. Han hadde marmorert skall og brunaktig kropp. Så håper du får til flere bilder etterhvert.
Heidi Ingdal
[QUOTE=UnderCover][QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=UnderCover]Fant den igjen og fikk tatt et [I]fryktelig[/I] dårlig bilde av den, men her er det =) Ser jo nesten ut som den er litt flekkete likevel....

Nei er ikke sikker. Det kan nok være en liten Speedy det der. Men prøv å følg med på han om han vokser noe, for det gjorde ikke speedy. Han ble bitteliten hele tiden. Han hadde marmorert skall og brunaktig kropp. Så håper du får til flere bilder etterhvert.

Ja, skal følge med, og ta flere bilder. I tillegg skal den flyttes over i et annet kar uten jegere =)
Inaktiv bruker
Hohoh, så spennende, jeg sitter å durer.
Spock
Hohoh, så spennende, jeg sitter å durer. :D

Så bra =D

En liten oppdatering. Nå er sneglen flyttet. Om det er samme snegle da, synes den ikke lignet helt på seg selv... Skjønner mindre og mindre Og denne har brunlig kropp. Eller den er plutselig lys igjen. Og mer flekker enn isted. Nå lurer jeg på om det er en annen snegle........ Hæ

Det er dårlig lys på bildene, og den er lysere i bedre lys, i karet feks.

Hm..................

Fortsatt dårlige bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap