- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hva er dette for noe?
Hva er dette for noe?
Postet 24.02.13 kl 12:45
Postet 24.02.13 kl 13:03
Hvordan i all verden skulle de klare det?????
De klatrer vel ikke ut av akvariet og inn i skapet under hvor sumpen er. Ellers så må de klatre inn bak bakgrunn opp i avløpsrøret til sumpen, ned i sumpen og så ut av sumpen for så å legge de på utsiden av glasset ???? og så tilbake til akvariet for jeg ser ikke noen eplesnegler i sumpen.....Dette er litt av et mysterium.....
De klatrer vel ikke ut av akvariet og inn i skapet under hvor sumpen er. Ellers så må de klatre inn bak bakgrunn opp i avløpsrøret til sumpen, ned i sumpen og så ut av sumpen for så å legge de på utsiden av glasset ???? og så tilbake til akvariet for jeg ser ikke noen eplesnegler i sumpen.....Dette er litt av et mysterium.....
Postet 24.02.13 kl 13:48
Postet 24.02.13 kl 14:01
Postet 24.02.13 kl 18:11
Finn-Erik HelbergJoda Eplesneglen lå inntørket ved siden av sumpen. Hvordan den har kommet seg dit skjønner jeg ikke helt. Rart den drar seg så langt unna for å legge fra seg eggene sine.
Den er lagt på utsiden av karet ser jeg...Eplesnegler kan rømme ut av karet for å legge egg. Det er helt normalt. Derfor er det viktig med dekksglass når man har eplesnegler. Har du sump til ferskvann?
Jeg har et saltvannskar med sorte og gule nerite snegler. De rømmer. Jeg fant en i karet under som er ferskvann og så fant jeg en til som satt i ferskvannskaret over vannskorpa og spiste alger. Hadde den falt nedi så hadde den dødd. De har da kommet seg fra karet over og ned i karet under. Det er en reol. Det er dekksglass på det under så det er utrolig at de har funnet det lille hullet i ene hjørnet for å komme nedi karet. Har også funnet flere på kanten flere plasser som har vært helt tørre men når de har kommet i karet så har de kviknet til....
Postet 02.03.13 kl 23:01
Endret: 02.03.13 kl 23:02
Postet 04.03.13 kl 16:12