Rekesikkert innvendig filter

Hvilket innvendig filter(som ikke koster skjorta) er rekesikkert(eventuelt enklest og gjøre rekesikkert). Skal sitte i et Eheim 54 liter starterkit kar med Corydoras og reker, så kan ikke bare ha luftfilter...

Har søkt og lett i massevis av tråder og kommet frem til :
Eheim aquaball eller Fluval U1. Hvilket av disse er greiest, eventuelt andre?

På forhånd takk.
Jeg har bare vært borti fluval u2 av de to du nevner, den er jeg fornøyd med, og ikke vansklig og gjøre rekesikkert heller
Kjør to stk luftfiltre fra DX.com og de gir mer enn nok filtrering til reker og coryer i et slikt kar. Hverken rekene eller coryene vil ha storm i karet, bruk Schego luftpumpe som er den mest stillegående pumpen på markedet. Har selv gått over til denne miksen i mine 70 litere med reker og cory. Er veldig godt fornøyd med denne kombinasjonen, tilsvarende filtre i Norske butikker støyer pga for lite utløpsrør for vannet, så det er verd å vente 2 (max 3) uker på disse billig filterne fra Asia.
Da går jeg for den Lars. Skal kun ha til 54 litern, hvilken av pumpene til Schego anbefaler du? Dobbelt uttak, enkelt med bruk av t-stykke, regulering av luftmengde?
Ja, det tror jeg nok. Schego har gode kvalitets-luftpumper og er mye mer stillegående enn en del andre pumper på markedet.
Jeg bruker Schego luftpumper.

PS! Den du linker til leverer litt mer luft pr time enn de billigere pumpene fra Schego, så jeg tror det er nok til å drifte et svampfilter, ja.
Johny
Vil den her funke? http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=996&pageId=292

Bruker den,med det samme luftfilteret du ble annbefalt fra dx.com. Funker det.
Googler litt og ser mange klager på bråk fra et sånt system, er dette et problem?
Skal ha dette stående i spisestuen(med åpen løsning inn i stuen)
Hele poenget med filteret fra dx. De bråker ikke som de norske.Schego'n er også ganske stille. Satte den på en dorull,så ble den ennå stillere enn på en svamp også. Har mitt i stua jeg. Noe lyd er det,men den andre maxijet'n som jeg har i det andre akvariet er ikke noe særlig mer lydløs..
Dette bruker jeg i 63 liters juwel,med reker og c. Pygmaeus
Setter du utblåset inn mot veggen,og har litt planter kan det funke. Hos meg stråler det over karet,uten at det blir storm,men er litt større kar.
Da er det bestilt fra DX, så blir det Webzoo til uka. Takk alle sammen....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap