Hva slags snegle?

Fulgte med noen planter. Noen som vet hva slags snegle det er?
Dette er en posthornsnegle. Planorbis corneus. Nydelige snegler som du kan få i mange farger. Jeg har rosa, røde, brune, blålilla og noen blandingsfarger av disse. Kan fort bli mange hvis du mater for mye.
Takk for svar. Trodde kanskje det var en norsk skivesnegle etter å ha lest i sneglebasen her. Siden det er posthornsnegle, kaster jeg de. Jeg har nemlig planer om å bestille røde eller blå fra deg til sommeren og vil ikke de skal blande seg og bli brune.
Posthorn er rare skapninger, jeg har rene kar med røde, rosa og blå og til og med i de karene kan det dukke opp andre farger som brune og blå. De tar jeg ut, så det er det brune dominante genet som slår igjennom til de rosa og røde osv. Har du en blå koloni, så kan du til slutt ende opp med en helt brun kolloni hvis du ikke plukker ut de som ikke er blå da. Du kan faktisk få andre farger av den brune også. Så jeg ville latt den vært og heller hatt den i et annet kar ol.
Syntes det var så tøft mønster i den jeg
I am Princess
Syntes det var så tøft mønster i den jeg :)

De blå og brune har ofte slikt leopard mønster til og begynne med, men så kommer det bort når snegla er blir fullvoksen.
Da lærte jeg noe nytt i dag også
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap