Stor piggete snegle

Hei!

Var igår innom dyrebutikken, og så en snegle som så spennende ut, og som jeg fikk lyst til å kjøpe, men vil først vite hva slags snegle dette er.

Sneglen var stor, rund og ganske flat, nesten som et halvt valnøtt-skall. Den hadde også små pigger noen steder på skallet.

Takk på forhånd!
Nope, dem var ikke lange, og hodet stakk heller ikke ut av skallet. Formen på skallet kan nesten sammenlignes med en tigersnegle, bare helt rundt. Piggene så ut som piggene på de du sendte meg. Fargen av veldig mørk..
Antennesnegle?
Den finnes i mange farger og noen er vist litt flatere enn andre
Hehe, har antennesnegler fra før av, men de jeg så var mye større, og piggene var mer lik de som Kontorstol sendte bilde av
Ta ett bilde neste gang du er i dyrebutikken og post det her så er det nok noen som har peil av snegler som vet hva det er
Cathy
Ta ett bilde neste gang du er i dyrebutikken og post det her så er det nok noen som har peil av snegler som vet hva det er :D

Skal nok innom en tur i morgen
Er det denne kanskje. Hårsnegle? Den er fantastisk flink til å spise alger og graver seg også ned i sanden og rensker den også. Den kan også gå på glasset, røtter osv. Den er over alt. Veldig bra snegle. Formerer seg ikke i ferskvann.
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap