Store damsnegler ..

Naboen har vert på fisketur med lille jenta si.

Hun har tydelig funnet noen snegler jeg antar er store damsnegler. (Du store verden så GEDIGENE de er dog..)

Jeg lurer på to ting..

Er det lov å fange snegler sånn?

Og hvor i alle dager er det hun har klart å finne dem?

De er fra utlandet, så har ikke spurt dem selv.
(De snakker polsk eller noe sånt.)

Jeg kan ikke se for meg at de overlever lenge i den lille bøtta de står i, dog.

PS: Er det noe jeg kan mate dem med? Synes så synd på dem.

Her er bilder:

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det er store damsnegler ja. De finnes noen steder i Norge, men i stadig mindre antall siden de er sårbare for forurensning og surt vann. Skulle gjerne hatt noen sånne, så si i fra om du finner ut hvor de kommer fra. Ja, det er lov, men mange av vennene der disse sneglene lever er freda (og da er det selvsagt ikke lov).
Tarald
Det er store damsnegler ja. De finnes noen steder i Norge, men i stadig mindre antall siden de er sårbare for forurensning og surt vann. Skulle gjerne hatt noen sånne, så si i fra om du finner ut hvor de kommer fra. Ja, det er lov, men mange av vennene der disse sneglene lever er freda (og da er det selvsagt ikke lov).

Skjønte ikke helt den.. Mente du vannene?

Skal si i fra jom jeg finner ut, men kjenner ikke folka så godt.

Hjerteskjærende å se disse stakars bløtdyrene leve i den lille bøtta.. Men de lever da enda... (Ser ikke ut til å ha det godt dog, men det er kanskje bare min offatning.)

Det var selvsagt en trykkfeil: vannene (ikke vennene )
De kan nok klare seg ei god stund i ei bøtte, men vil helst ha litt planter eller alger å spise (agurk er fint).
Tarald
Det var selvsagt en trykkfeil: vannene (ikke vennene :D ) De kan nok klare seg ei god stund i ei bøtte, men vil helst ha litt planter eller alger å spise (agurk er fint).

Det spiser sneglene jeg har også. (Har 3 akvarier dedikert til bare snegler, og mellom 5 og 7 arter ett sted. Så da takeker jeg for tipset, og skal putte en bit nedi bøtta ute her også!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap