Gule kuleskjell

Dere som har/har hatt gule kuleskjell:
Det står ikke no om Gh-krav på disse i basen, noen erfariner på trivsel i forhold til dette?
hvordan arter det seg egentlig når de ikke har hardt nok vann?
Lever de lenge under rette forhold?
Har lyst på noen sammen med Corydoras, som jo liker ganske bløtt vann.
Dårlig kombo?
Noen i Buskerud/Akershus/Vestfold området som selger kuleskjell? Har veldig lyst på men de er ikke helt vanlig i handel tydeligvis..
Ingen, altså?
Når jeg søker i forumet ser jeg at fler har hatt, men lite om hvordan det har gått over tid...
Ønsker øgså tips om hvor man får tak i slike, noen som vet?
Leopardus
Dere som har/har hatt gule kuleskjell: Det står ikke no om Gh-krav på disse i basen, noen erfariner på trivsel i forhold til dette? hvordan arter det seg egentlig når de ikke har hardt nok vann? Lever de lenge under rette forhold? Har lyst på noen sammen med Corydoras, som jo liker ganske bløtt vann. Dårlig kombo?

I mine kar har jeg hatt gh 7-10 og det har gått veldig bra.
Ph 6.5-7.5
Det arter seg vell i det samme som med snegler, at skallet smuldrer opp.
Kan tenke meg de lever omkring 3-4år.
Vil nok kunne gå bra og ha de sammen
Takk for svar!
Jeg har også lest om at de slipper larver (?) som fester seg på fiskene en periode og kan forårsake kløe, har du merket noe til det?
Det har jeg ikke merket noe til, men har hørt det kan skje hos sulawesi, men ikke med gulekuleskjell. Som det skrives tidligere i tråden, er de ikke helt lette og få tak i. Mine fikk jeg fra dyrebutikken i nærheten, hun tokk de inn for meg. Du kan spørre din dyrebutikk, de kan hjelpe. Vis ikke kan kanskje også dahls dyrerike hjelpe, ikke alltid de kan det... Tror nokk også du kan finne på ebay
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap