Oppsett reke og kreps akvarie

Hei

Jeg finner lite artikler om dette så jeg spør jeg. Jeg har et Lido 120 fra Jewel som jeg tror jeg vil sette opp til Reke og Kreps og andre skalldyr.

Hvordan går jeg frem? Grus eller sand? Hvordan skal det innredes? Hvordan liker reker og kreps å sysle med om dagene? Er det spesielle planter osm er ekstra populære? Hva spiser dem. Noe spesielt jeg ikke skal gjøre? Osv osv osv
Mose, og sand.
Når de kommer til reker, så liker de Mose. Jeg har 3 typer Mose i akvariumet mitt, og det er kø plass ordning på all tre stedene. Hos meg fores det med Tetra Crusta Menu, og agurk/squash. Men for all del ikke for mye noen av disse rekken formerer seg fort.

Jeg vet ingenting om grus, men de liker å lete i sanda mi etter mat. og en liten Reke hule eller 2 er også populært
Har på følelsen at reker kan like huler som er litt ovenfor bunnen. Så kanskje jeg kan la litt mose i kokosnøtthuler og legge de på toppen av røtter eller steiner?
Ferskvannskreps kan ikke holdes i Norge pga. fare for sykdomsspredning.
What?

Jeg har da ikke tenkt å slippe den løs
Limbeck
What? Jeg har da ikke tenkt å slippe den løs

Neida. Men les om ferskvannskreps her. Forumregler her.
Reker og Krabber er lov står det der. Kreps er ikke lov........

Det er krabber og reker jeg vil ha i akvariet
Hvorfor skrive kreps når du vil ha krabber?
Du bør bytte ut powerheaden i karet med den svakeste du får til å passe i Juwel filteret. Reker vil ha lav sirkulasjon, helst bytt hele filterboksen siden denne original løsningen ikke er rekevennlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap