Urørlige tigersnegler

Jeg har fått 3 stk Tigersnegler.
Jeg fikk dem på torsdag og etter at jeg la dem ned i karet, har de ikke rørt seg.
I karet fra før har jeg L-144, Columbiansk Tetra, SAE og Sterbai. Alle fiskene trives.
Men hvorfor rører ikke Tigersneglene seg?? Bruker de sååå lang tid på å roe seg?? Jeg har 1 pestsnegle som kryper rundt. Den skal få være der.
Høres ikke ut som det er liv i de sneglene.

Hva gjorde du når du fikk sneglene? Hvordan introduserte du de til akvariet?
Jeg gjorde som jeg pleier med fisk...la lukket pose i karet for å få riktig temp en halvtimes tid, så helte jeg opp i ca 1/2 liter akvarievann og etter en halvtimes tid helt jeg oppi en 1/2 liter til som stod i 15-20 minutter. Da brukte jeg en håv og fisket den opp i la de forsiktig på bunnen med åpningen ned.
Om du ikke kjøpte dem med pose full av vann så må man legge sneglene i en tom bolle eller asjett og putte litt og litt vann (noen spiseskjeer omgangen), men ikke dekke dem. De må ha mulighet for å krype bort for å trekke luft hvis ikke drukner dem. Tilvenningen varierer fra snegle til snegle. Jeg brukte nesten 2.5 timer på tilvenning på noen av mine tigersnegler, mens andre snegler tok det alt fra 15 min til 1 time.
Du kan også ta dem opp og se om dem rører seg om du tar forsiktig borte i dem.
Kjapp oppdatering:
Sneglene var døde! Jeg tok dem opp og det stinket død og grønne ..... Sjekket Nitrit og det ble et hastig vannbytte (40%)
Trodde ikke det skulle være såååå vanskelig med snegle men det var det...
(ps. jeg kjøpte dem fra forhandler og de var i akvariet. De tålte nok ikke forflyttingen)
Rullator
Kjapp oppdatering: Sneglene var døde! Jeg tok dem opp og det stinket død og grønne ..... Sjekket Nitrit og det ble et hastig vannbytte (40%) Trodde ikke det skulle være såååå vanskelig med snegle men det var det... (ps. jeg kjøpte dem fra forhandler og de var i akvariet. De tålte nok ikke forflyttingen)

Så kjedelig da! Aldri moro med hverken død eller nitritt...
Tilfeldig bekjentskap
© ThorG
Reklame for plussmedlemskap