Hjælp, amanorekene mine har formert seg :)

Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvor mange uker / måneder det tar før larvene blir til reker ??

For ca 5 uker siden så jeg at den ene hunnen hadde slept egga oppunder seg, og flere (9 hunner) var på vei. Da tok jeg; Amanohannene, all fisk og vifterekene over i ett annet akvarium, stoppa begge filter -pumpene og satt inn en kraftig luftpumpe med 2 kraftige brusestein, økte lyset for og få mest mulig algevekst og salta opp, (Ifra "lett" brakkvann 2 dl jozo salt UTEN JOD på 450 liter) til og ta oppi 3 dl havsalt og 2 dl Jozo til. (Jeg har ikke målt densiteten, men jeg har noen uønska ferskvanns snegler oppi der, og dem lever fortsatt).

Nå har 7 av hunnene slept larvene og dem flyter / svømmer (dem har en mikro hale dem slår ett parr slag med innimellom) fritt i alle vannlag.

Alle gode råd mottas med stor takk.

Mvh Roy Garder

Kan jeg minne deg på at sånne overskrifter hører ikke hjemme på et familievennlig forum...!? At folk får seg til å skrive sånt på et sted som dette er jo litt merkelig.

Hvis du googler temaet du lurer på (på engelsk) vil du finne ut at det er nesten umulig å få Amanorekene til å vokse opp. Det er mest info å finne på engelsk, så jeg anbefaler at du googler det og leser en del av alle de forsøkene folk har hatt på det. Det funker nesten aldri. Det finnes enkelte som har hevdet at de HAR fått til å drette Amanoreker, men ved nærmere ettersyn har det så vist seg at det ikke var Amanoreker likevel, men en lignende art.

Så søk "Amano shrimp breeding" og du vil bli klok(ere)
Kjempebra, Takk for info.

Mvh Roy
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap