For mange snegler i tanken!!!!

Hjelp. Jeg har sånne bittesmå snegler..Plukker vel ca 10-15 hver dag. Jeg har vannbytte hver eneste uke. JEg forstår ikke.
Nå skal fiskene mine over i nytt akvariet til helgen. et større et. men vha skal til for å unngå dette i fremtiden? Hva gjør jeg hvis det skulle skje igjen?
Snegle-eksplosjon kan komme av overfôring.

Har man først fått for mange snegler, finnes det sneglefeller å få kjøpt på akvariebutikker o.l. Noen typer er litt effektive.
Kampfisk
Snegle-eksplosjon kan komme av overfôring. Har man først fått for mange snegler, finnes det sneglefeller å få kjøpt på akvariebutikker o.l. Noen typer er litt effektive.

ah ok..har du noen eksempler? Bare lært her at de i dyrebutikker ikke alltid har så peiling likevel og har ikke lyst å ta liv av fiskene mine heller..MEn nå skal jeg jo bytte tank også får jeg prøve å gi enda mindre for men da vet jeg at det finnes feller.
Da jeg fikk pestsnegler hos meg valgte jeg å gå til innkjøp av jegersnegler istedenfor å bruke kjemikaler i vannet som kan skade andre ting enn bare uønsket snegler. Jeg plukket ut de jeg så og lot jegersneglene ta resten. Så ikke en eneste pestsnegler etter det.
Er egentlig ikke noe fan av snegler i det hele tatt, men disse syns jeg er søte iforhold til de andre, bare husk at jegerne spiser alle slags snegler.
Cathy
Da jeg fikk pestsnegler hos meg valgte jeg å gå til innkjøp av jegersnegler istedenfor å bruke kjemikaler i vannet som kan skade andre ting enn bare uønsket snegler. Jeg plukket ut de jeg så og lot jegersneglene ta resten. Så ikke en eneste pestsnegler etter det. Er egentlig ikke noe fan av snegler i det hele tatt, men disse syns jeg er søte iforhold til de andre, bare husk at jegerne spiser alle slags snegler.

men disse jegersneglene...hvor mange trenger man? Er de store?
Nei de er ikke store. Jeg hadde 5 stk i 190l og det holdt hos meg. Du kan jo søke den opp her i basen og lese mer om dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap