Underlig oppørsel på eplesnegler

Eplesneglene mine ligger av og til på bunnen som døde for så noen minutter senere å befinne seg gumlende på toppen av en plante, har de en slags dvalemodus?

Har flere ganger vært på nippet til å plukke opp en i tro at den er død, men så er den plutselig i full vigør igjen.
Inaktiv bruker
Eplesnegler sover sånn, de kan også sove helt oppe i overflaten med "lufterøret" stikkende over vann. Eplesnegler gjør mye merkelig, men om de blir liggende på akkurat samme plass over flere dager, da hadde jeg blitt mer bekymret for død.
Om du lukter på dem, så stinker de død om de er død, men vær obs, du glemmer ikke den lukten, den er helt grusom.
Ok takk for advarselen, men de sov nok bare , nå har den ene haiket rundt på skallet til en av de andre i hele ettermiddag parrer de seg eller er det kun atter ett underlig påfunn ?
Inaktiv bruker
Det er vanlig at de haiker rundt på hverandre.
De kan finne på å flyte rundt på overflaten, slippe seg ned og klatre opp flyte rundt å slippe seg ned, om og om igjen.
hmm , de lager ihvertfall liv i karet, tror jeg må kjøpe flere
Enig med Bollo i at "Eplesnegler gjør mye merkelig". Eplesnegler er kjempemorsomme og rare skapninger.
Ja eplesneglene har faktisk fått kona positivt innstilt til min snikakvarisering av stuen, i går gikk hun med på å fjerne en bokhylle så jeg får plass til 220 litern også
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap