Hvilken reke spiser trådalger?

Jeg har fått trådalger på rota mi så lurer litt på hva folk anbefaler av reke type til dette problemet?
Både amanoreker og eplesnegler spiser trådalger. Men er du sikker på at det er det du har?? Hvis det er penselalger f.eks så hjelper ikke disse...
Så er det greit å vite hvorfor du får alger. Har du gamle lys? Hvor lang lystid har karet? Hvor ofte og mye mater du? Søk på alger så får du opp en liste og kan lese om det
Har nok overfora litt ja :/ men har redusert foringa. Men nå er det jo gjort. Har prøvd å skrubbe og div på rota men funker ikke. Hadde ei venninne på besøk som kan mye mer om akvarium enn meg, hu mente det var trådalger.

Lyset i akvariet står på maks 12 timer, får heller ikke sol, lampa er ikke gammel.

Men jeg skal ta ditt tips å sjekke ut om det er trådalger for sikkerhetskyld
Er visst ufarlig sopp som vil forsvinne av seg selv fant jeg ut. Tror jeg må ta et tak i hu venninna mi gitt hehe
Enelya
Er visst ufarlig sopp som vil forsvinne av seg selv fant jeg ut. Tror jeg må ta et tak i hu venninna mi gitt hehe

Burde være enkelt å se hva det er på fargen. Er det hvitt da? Hvis det er hvitt kan det være sopp som kommer av kvae og væske i treverket/trerota. Det er forbigående, og du kan ta ut trerota og spyle den ren av og til inntil det går over, så slipper du å se på det.
Er det grønt, er det trådalger. Sopp er ikke grønne.
Tilfeldig bekjentskap
© Robin Ulriksen
Reklame for plussmedlemskap