Glass reker

Hei

Jeg har en gruppe glass reker, solgt som Caridina sp. Nå bærer en av hunnene egg. Har lest at det kan være vanskelig å få larvene til å overleve. Er det noen som har lykkes i å drette disse?
Plussmedlem
Har ikkje erfaring med Caridina sp. men [URL=dyr.cfm?id=1106]Caridina Japonica[/URL] - Amanoreka er det ikkje vanskeleg å få egg på, men yngelen overlever ikkje i ferskvatn. (Spesielt ikkje med sultne kardinaltetra i nærleiken, slik tilfellet er hos oss

Har du bilete av rekene dine?
Ikke så skarpe bildene, men fikk ikke til noe bedre.

Jeg har også noen slike, kjøpte de som "ghost shrimp".
Skal prøve å ta bilde av de.

Skal bildene til rekebase, Holger?
Plussmedlem
OooOooOOo
Skal bildene til rekebase, Holger?

Jah. Gjerne det
Vi har sikkert de samme. Det er flere arter som selges som glass reker eller Ghost shrimps. Jeg ringte tilbake til dyrebutikken der jeg kjøpte dem for å få det vitenskaplige navnet og de oppga Caridina sp. Det finnes flere andre arter som også selges som glass, ghost eller gress reker som for eksempel Palaemonetes paludosus eller Macrobrachium lanchesteri og det skal hvis være normalt at ghost (eller glass) reker selges under feil navn. Er veldig interessert i å finne ut om Caridina sp. er det riktige navnet på rekene.
Bilde av min

Omsider husket jeg å ta bilde av en av mine, men de er pokker meg vanskelige å få fine bilder av.. *puh!*

Her er iallefall et tappert forsøk.
Ligner veldig på japonica, samt noen neocaridinia jeg selv holder. Prøv igjen når reka plasserer seg strategisk.

Jeg skal be den posere mer strategisk i morgen :P

De er vriene å få bilder av, de er ganske sky.
Og går selvsagt i ett med bakgrunnen..
De blir lettere å fotografere etter en stund.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap