Parrer og parrer, men ingen egg

Inaktiv bruker
Har noen eplesnegler som er godt over kjønnsmodne. Her for ca en uke siden, så jeg to eplesnegler parre(bilde1) etter det har de parret ca en gang per dag. Det har ikke kommet noe egg enda

En av dem går hele tiden opp av vannet(bilde2,3), men jeg er ganske sikker på at dette er hannen,fordi det er alltid den som sitter "øverst".

De går i en 80liter med kun et par ynglene palletciklider.

Kommer det egg snart? Har lest at det kan ta fra samme natt til flere dager, men kan det gå uker? Legger de ikke egg fordi de føler seg truet?

Takker for svar
Inaktiv bruker
Jippi! Da har jeg endelig fått egg! Nå lurer jeg på noen ting. De er jo som sagt i en 80liter, med et par med paletciklider. Vil palettciklidene spise yngelen når den kravet ned i karet?

De har lagt egg i hjørnet av lokket. Det er fuktig rund den. Er det noe sannsynlighet for at de vil tørke ut?

Hvis jeg må flytte de, hvordan gjør man det? Plukker man den bare av? Går det isåfall greit og la den ligge på en isoporplate? Vil den ikke tørke ut da?
Inaktiv bruker
Ingen som kan svare meg?
palettciklidene spiser ikke de nei
ja varmt og fuktigt må egga ha det så det er fare for egga hvis det er for tørt
har aldri flytta eggeklasene men henger de så er det bare å krysse fingrene,hvis det ikke blir noen nye snegler ,så trøst deg med at eplesneglene er glade i å legge egg.helst litt for mye vil jeg si
Inaktiv bruker
Ja, for håpe på det beste så det skal gå bra og bare ha den der den er, og la naturen gå sin gang? Spiser eplesnegleyngelen det de voksne eplesneglene gjør?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap