Egg fra snegle

Hei.

En av sneglene mine har lakt egg.
Kan eg flytte disse over i et annet kar?
Er redd for at dei vil bli spist av fisken i karet så snart dei klekkes.



Ser ut som eplesnegle-egg. De er avhengig av relativt fuktig luft for å overleve der de henger, eller der de ligger til klekking. Bryter du dem løs og flytter dem, bør du være forsiktig så de ikke knuser.
Har lest om akvarister som legger eggklumpen på en liten bit isopor, flytende i et akvarium. Må være utenfor direkte strålingen fra lyset da, for det blir for varmt rett under lysrørene. Kanskje man får festet det isopor-flaket med eggene i et hjørne? Det er viktig at eggene legges der det er tettsittende lokk på akvariet, slik at de ikke tørker ut.

Hva slags fisker er det du har, siden du mener de vil spise småsneglene som klekkes? De klekkes fiks ferdige med skall, så de er relativt godt beskyttet. Men har du digre ciklider eller gullfisker så kan det jo hende de greier å spise dem likevel. Normalstore (eller normalsmå) akvarierfisker ville jeg ikke bekymret meg for.
Det er kjempe epler du har ser jeg...er det malawi kar du har? Det er evt ciklider , botiaer som kan spise sneglene dine...jeg hadde kjemper selv i et malawi kar og det endte med inaktive snegler for de spiste av de følehorna...ikke bra
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap