Hvor store (små) blir Kirsebær-reker?

Jeg har noen Kirsebær-reker i en 19 liter, og trodde en stund at de var borte vekk. Men de er der, tydeligvis, for plutselig kan jeg se tre stykker sitte og gomle rekepellets. Egentlig skal det være sju der, men det vet jeg ikke om det er lenger. Selv om en skulle tro det var begrenset med plasser å gjemme seg på i et så lite kar

Jeg ble overrasket da jeg kjøpte dem, over hvor utrolig små slike reker er. Bildene man ser av dem forteller lite om størrelsen

Nå lurte jeg bare på hvor store slike Kirsebærreker egentlig blir, når de er voksne og fullt utvokste? Hvor mange cm snakker vi om? To? En eller tre?

Hunnene (de som er ordentlig knæsj rød) blir størst, og jeg tror det er ca. 3,5cm som er maks lengde. Min største er 3cm. Når man kjøper dem er de ofte knøttesmå, men de vokser omtrent så du ser det, og det tar ikke lange stunden før man kanskje plutselig har noen små til man ikke har hatt før

Mine går også i en 19liter nå, har bare 4, men ser vanligvis ikke mer enn en (av og til to) om gangen. Hvis jeg i det hele tatt ser noen.

Tror ikke de stryker med så lett heller. Mine har overlevd medisin og varmebehandling, og har formert seg og vokst opp selv med glupske dvergciklider. Dessuten tok jeg en gang ned karet (da rekene gikk i 74literen, og jeg samtidig flyttet dem) mens jeg hadde plantene i en bøtte og tok plantene tilbake igjen etter en stund, og da oppdaget jeg flere uker senere en rekebaby i 74literen med helt andre vannverdier enn den var vant til.
Gi dem masse for, så blir de større.... hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap