- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Viftereke?
Viftereke?
Hei
Jeg har to viftereker, i 30litern den ene reka ligger oppå magneten som jeg skraper vinduet med, da mener jeg oppå som ikke i vannet. så skubber jeg den nedi igjen, så bare svømmer den bare opp og legger seg der igjen WHY ? dette gjør den mesteparten av dagen.
Er det sånt at reker må ha litt luft og eller. Den lever som bare det, har gjort dette dei 3 siste dagene, en av rekene har byttet skall og kan det være noe med dette, vet ikke hvem. (kansje den soler seg)
Den begynte og gjøre dette etter det skalle kom i bunn. har fjernet skallet.
-PH 7.5
-nitritt 0.1 - 0.2
Jeg har to viftereker, i 30litern den ene reka ligger oppå magneten som jeg skraper vinduet med, da mener jeg oppå som ikke i vannet. så skubber jeg den nedi igjen, så bare svømmer den bare opp og legger seg der igjen WHY ? dette gjør den mesteparten av dagen.
Er det sånt at reker må ha litt luft og eller. Den lever som bare det, har gjort dette dei 3 siste dagene, en av rekene har byttet skall og kan det være noe med dette, vet ikke hvem. (kansje den soler seg)
Den begynte og gjøre dette etter det skalle kom i bunn. har fjernet skallet.
-PH 7.5
-nitritt 0.1 - 0.2
Postet 14.01.06 kl 19:39
Reker liker å kunne gjemme seg, spesielt ved skallbytte da de er sårbare i den perioden uten et hardt skall som beskyttelse. Har du nok huler, sprekker og plantedekke i akvariet til gode gjemmesteder?
Gamle rekeskall trenger du ikke fjerne. Dette bør resirkuleres i akvariet. M.a.o. så er det stoffer i skallet som kan brukes på nytt av innbyggerne i akvariet.
Gamle rekeskall trenger du ikke fjerne. Dette bør resirkuleres i akvariet. M.a.o. så er det stoffer i skallet som kan brukes på nytt av innbyggerne i akvariet.
Postet 14.01.06 kl 21:25
Postet 16.01.06 kl 17:56
Postet 16.01.06 kl 18:37
Postet 16.01.06 kl 20:43
Postet 16.01.06 kl 21:25
Kjøttetende reke
Jeg har en gabongreke som spiser på scalarene mine! De er ganske store (ca. 15 cm høye). Den ene ble fanget, og da spiste den ut øynene dens, før scalaren døde og fløt avsted... Er dette normalt???
Postet 18.01.06 kl 08:57
Postet 18.01.06 kl 09:02
skallbytte og alder
Hvor ofte skifter viftereker (og andre reker) skall? Er det bare etterhvert som de vokser, eller gjøres det med jevne mellomrom uansett?
Hvor gamle kan viftereker bli?
Hvor gamle kan viftereker bli?
Postet 01.10.06 kl 15:25
Postet 02.11.06 kl 22:58
Postet 03.11.06 kl 02:14
Postet 03.11.06 kl 08:25
gabon reke
er du sikker på at det var den og ikke noen av de andre innbyggerne i karet som sto for u dåden..?? reker gjør normalt ikke sånt, om ikke det var en kloreke da.. de har kjempe appetitt og spiser alt levende de kommer over
men har du flere skalarer? disse fiskene er kjent for å sloss, av og till gjerne om det er flere hanner og en eller to hunner tilstede.. da sloss de ved å hakke ut øynene på hverandre.. hendt med meg mange ganger..
men har du flere skalarer? disse fiskene er kjent for å sloss, av og till gjerne om det er flere hanner og en eller to hunner tilstede.. da sloss de ved å hakke ut øynene på hverandre.. hendt med meg mange ganger..
Postet 04.11.06 kl 11:39