Snegler til sneglehuslekere??

Vurderer å skaffe meg noen sneglehuslekere til mitt ciklide-kar. Har vært og kjøpt noen veldig søte snegler på Meny, som heter Achatina-snegler. Vil f.eks. multifasciatus ta disse i bruk? Fikk tips om vinbergsnegler, men disse har jeg ikke lyktes å få tak i....
Ingen som kjenner til disse?
Nei,
de eneste jeg vet om (og har hatt stor suksess med) er vinbergsnegler.

Det er disse du har kjøpt?

Det kommer ann på hvor store de er, de må ikke være så store at ikke fisken kan stenge åpning enkelt med kroppen sin.
Samtidig må de være såpass dype at fiskene kan gjemme seg lett inni de.
Hei Ørjan,
Hvis du tar deg en tur på Ultra på feks. Stovner senteret, så finner du escargot tomme sneglehus, disse er fine å bruke, og du får dem i litt forskjellige størreler i en og samme pakke.
MC Darup: takk for svaret, noen anelse om hvor man kan få tak i vinbergsnegler?
Merete: jeg tror jeg tar en tur innom Ultra på Alnabru til uka =) Hva skal jeg spørre etter?
Bare spør etter tomme sneglehus. Det står escargot snegler på pakken.
Ørjan Rasmussen
MC Darup: takk for svaret, noen anelse om hvor man kan få tak i vinbergsnegler? Merete: jeg tror jeg tar en tur innom Ultra på Alnabru til uka =) Hva skal jeg spørre etter?

Mener rimelig bestemt at jeg har sett det der.
hvis du tar deg en tur til hvaler kan du plukke vinbergsnegler i stoore mengder gratis<
Hvor i alle dager er Hvaler?
Hvaler ligger sør for Fredrikstad. Et flott sted må jeg legge til

Kan du bruke disse sneglene i Akvarium? Hvorfor har jeg nettopp bestilt sneglehus for 170 kr. på webzoo da? Det har jeg faktisk aldri tenkt på. Jaja, da vet jeg det til neste gang!

Tror ikke du vil finne så mange sneglehus her nå, på denne tiden av året, men på sommeren/sensommeren, da tror jeg du kan finne en god del
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap