Parrer reker?

Sikkert et idiotisk spørsmål.. men parrer reker?

Eller legger de egg som blir befruktet etterpå?

Var akkurat å spionerte i karet hvor jeg har kirsebærreker, og den ene satt oppå den andre.
Den øverste hadde kroppen bøyd "motsatt vei" enn vanlig.

Var det kos, eller var den slem?
De parrer, ja

Dette er faktisk et sjeldent syn. Rekehunnene slipper feromoner(kjemikalier) som gir hannene beskjed om at tiden er inne. Dette signalet formidles gjennom vannmassene til hele akvariet, og samtlige hanner vil ile etter den eller de hunnene som er i brunst. Det blir et spetakkel uten like.

Det du så kan ha vært kos, ja, Det hender dog at reker krabber over hverandre. Hvis du har flere hanner i akvariet vil du se hunnen med et helt slep av hanner etter seg. Hvis du bare har noen få er det kanskje ikke så tydelig?
S? faktisk for et par dager siden at noen av kirseb?rrekene mine parret! Hunnen legger seg opp-ned mens hannen krabber opp? og befrukter henne, var stilig ? se p? inntil en annen hann kom og forstyrret parret..
Hayate
S? faktisk for et par dager siden at noen av kirseb?rrekene mine parret! Hunnen legger seg opp-ned mens hannen krabber opp? og befrukter henne, var stilig ? se p? inntil en annen hann kom og forstyrret parret..

Hmm.. den underste av mine var ikke opp-ned.
Håvard Støre Andresen
De parrer, ja:) Dette er faktisk et sjeldent syn. Rekehunnene slipper feromoner(kjemikalier) som gir hannene beskjed om at tiden er inne. Dette signalet formidles gjennom vannmassene til hele akvariet, og samtlige hanner vil ile etter den eller de hunnene som er i brunst. Det blir et spetakkel uten like. Det du så kan ha vært kos, ja,:) Det hender dog at reker krabber over hverandre. Hvis du har flere hanner i akvariet vil du se hunnen med et helt slep av hanner etter seg. Hvis du bare har noen få er det kanskje ikke så tydelig?

Jeg har bare 4 stk.

Etter det Hayate sier er det vel ikke parring jeg så..?

Men det var ikke en "overkrabbing", det varte for lenge til det.. pluss at den øverste hadde unormal vinkel på kroppen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap