Har bestilt noen reker.

Jada, Håvards iver smitter!

I dag bestilte jeg noen reker, ikke så kjempespennende kanskje- men spennende nok for meg.

Kirsebærreker, red crystal og dverg humlereke.
De siste ante jeg ikke noe om, synes bare de hørtes kule ut.. ble glad når jeg så bildene i basen!

De skal komme fredag.. *gleder meg*
De er kule, ja

Et stort antall av rekene jeg har kjøpt har strøket med av ukjent årsak, så vær litt på vakt. Dette gjelder spessielt Red Crystal, Humlereke og Tigerreke. Har ingen aning hvorfor de dør. Kirsebærreker er derimot mer robuste.

De så litt skumle ut!

Jeg tok 8 av hver, 9 av kirsebær (de var på tilbud, min 15. Han i butikken ville ha 6 så vi deler på de)

Får håpe de vil overleve, i allefall de fleste.

Jeg tenkte å ha disse småttisene i 45 literen, det er masse mose der, og siden røttene med mose har stått lent mot bakveggen har det festet seg ganske mye mose der
Så du har det problemet med tigerekene du og? de stopper plutselig opp? mulig imazoo har noe skumle greier i oppdretts karene sine

Har du fått egg på kirsebær rekene ennå?
Jeg har fått endel yngel på Kirsebærrekene.

Jeg tror det har vært noe galt med de siste forsendingene til Imazo, men jeg vil ikke påstå noe sikkert.
mente tigerekene?

unskyld
oppdaget første klutch med egg i dag. etter ganske heavy senking av tempratur denne uka her logget på 15grader i dette karet (kjøpt meg kjøler).håper på og få opp populationen litt ettersom jeg bare har seks igjen qav de ti jeg bestilte
Hva mener du om arten du fikk i Posten?

Er det Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Neocaridina palmata eller Neocaridina denticulata sinensis?

Jeg synes alle de tre artene er temmelig like.
mener du blue?

så er det nok Neocaridina cf. zhangjiajiensis,

palmata kjøpte jeg fra en opdretter i tyskland

de er temmelig like ja. palmata er ganske klar i fargene men har et litt rart termsystem som du ser gjennom kroppen. zangjaen er litt mer grønn aktig og hunnene er ofte fulle av brune/beige prikker, eneste synlig forskjell det er på dem
Jeg lurer bare på om det er Neocaridina denticulata sinensis eller en annen art. Hva tror du?
tipper det er Neocaridina cf. zhangjiajiensis
Den ligner veldig på begge.

Siden den kommer fra Nederland er det jo ikke umulig at det er zhangjiajiensis . zhangjiajiensis er visstnok ganske vanlig i bla. Tyskland.

Snakk om å kuppe tråden min med ting jeg ikke forstår

Men jeg bærer ikke nag, kan jo hende noe kunnskap siger inn.
Det er forresten mitt navn i overskriften. Da tar jeg meg til rette
Håvard Støre Andresen
Det er forresten mitt navn i overskriften. Da tar jeg meg til rette;)

Det gjør du helt rett i!
Nye venner til meg!

I dag fikk jeg rekene mine, og jeg er litt fortapt.

Humlerekene var kjempesøte, og god størrelse.

Jeg er meget fornøyd foreløbig
Jeg mistet alle 30 mine

Venter en liten stund og forsøker på nytt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap